منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 11 نفر
بازدید امروز: 171 نفر
بازدید دیروز: 587 نفر
تعداد کل بازدید: 902210 نفر

مشاهده شماره خبر6599

عنوانرییس سازمان غذا و دارو در افتتاحیه کنگره فارماکواپیدمیولوژی خبرداد: ​تشکیل دبیرخانه دایمی فارماکواپیدمیولوژی در دانشگاه شیراز
متن

معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو در کنگره فارماکواپیدمیولوژی که در شیراز برگزارشد عنوان کرد: پیشنهاد اینجانب این است که دبیرخانه دایمی فارماکواپیدمیولوژی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ایجاد شود.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو " ایفدانا "، دکتر غلامرضا اصغری معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو در کنگره فارماکواپیدمیولوژی که در شیراز برگزار شد عنوان کرد: پیشنهاد اینجانب این است که دبیرخانه دایمی فارماکواپیدمیولوژی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ایجاد شود و این مرکز به عنوان همکار سازمان غذا و دارو در حوزه فارماکواپیدمیولوژی ایفای مسوولیت کند.

رییس سازمان غذا و دارو افزود: این دانش، مبحثی بین رشته ای است که ارزش افزوده قابل توجهی برای جامعه و نظام سلامت ایجاد می کند و به همین مناسبت، سازمان غذاودارو از تحقیقات فارماکواپیدیمولوژی حمایت ویژه دارد.

وی افزود: بخشی از فعالیت های سازمان غذاو دارو مرتبط است با این حوزه و ما از مطالعات و دستاوردهای آن به صورت ویژه استقبال می کنیم. اینکه یک داروی جدید وارد فهرست دارویی کشور شود، به این حوزه نیز مرتبط است، اینکه یک دارو وارد لیست پوشش بیمه شود هم به موضوعات متعددی بازمیگردد که یکی از آن ها همین مباحث فارماکواپیدمیولوژی است.

معاون وزیر بهداشت خاطر نشان ساخت: شش هزار گزارش از عوارض دارویی در سراسر کشور داریم که نسبت به متوسط جهانی، میزان قابل قبولی است ولی آنالیز این داده ها و تبدیل آن به اطلاعات کاربردی موضوع دیگری است که دانش اپیدمیولوژی در این مرحله بسیار راهگشا است.

وی در ادامه افزود: اطلاعات تجویز دارو ها در بیمارستانهای مختلف به تفکیک بخش ها و شهرها موجود است و این یک پتانسیل مناسب فراهم کرده است تا مطالعات اثربخشی داروها به دقت بیشتری مورد مطالعه و ارزیابی قرار گیرد. تنوع قومی موجود در ایران، ضرورت مطالعات فارماکولوژی را پر رنگ تر کرده است.

وی در پایان اظهار داشت: بی تردید توسعه این دانش میتواند سیاستگذاری های حوزه دارو و سلامت را بهینه تر و موثر تر سازد.

انتهای پیام/

 
 
  •  
تاریخ درج1396:10:18
کلمات کلیدی
بازدید269
گروهاخبار عمومي