منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 7 نفر
بازدید امروز: 219 نفر
بازدید دیروز: 587 نفر
تعداد کل بازدید: 902258 نفر

مشاهده شماره خبر6605

عنوانایران تنها کشور موفق در اجرای برچسب تغذیه ای بر روی مواد غذایی است
متن

داروغذا: سرپرست امور بین الملل سازمان غذا و دارو گفت: نماینده سازمان بهداشت جهانی اذعان کرد که ایران تنها کشوری است که به طور موفق برچسب گذاری نشانگرهای رنگی تغذیه ای را بر روی مواد غذایی اجرا کرده است.

دارو غذا:مرکز اطلاعات دارویی و مدیریت و اقتصاد دارو و سلامت

 

n82793608-72106488.jpg

به گزارش ایرنا از سازمان غذا و دارو، مجید داوری افزود: جلسه ای با نماینده سازمان جهانی بهداشت در سازمان غذا و داروی ایران برای معرفی فعالیت های کشور در زمینه کنترل بیماری های غیر واگیر برگزار شد.
وی افزود: در این جلسه دو موضوع در حضور نماینده سازمان جهانی بهداشت ارائه شد؛ یکی مراقبت در مصرف فرآورده های غذایی برای کاهش بیماری های غیرواگیر بود که نماینده سازمان جهانی بهداشت به خصوص در زمینه نشانگرهای رنگی تغذیه ای تحت تاثیر قرار گرفت.
داوری گفت: معرفی داروها برای بیماران غیرواگیر (NCD) موضوع دیگر مورد بحث در این جلسه بود و برنامه های در این زمینه مانند پوشش بیمه ای این داروها، افزایش پوشش بیمه ای داروهای سرطانی، پایین بودن قیمت داروهای دیابت و قلبی و عروقی در مقایسه با قیمت های جهانی از برنامه هایی بود که به نماینده سازمان بهداشت جهانی معرفی شد.
سرپرست امور بین الملل سازمان غذا و دارو گفت: سازمان غذا و دارو در پیشگیری از بیماری های غیرواگیر و مدیریت این بیماری ها برنامه های فعالی داشته است که به صورت مشروح به نماینده سازمان جهانی بهداشت گزارش دادیم.
پائول گاروود، نماینده سازمان جهانی بهداشت پس از این جلسه از یک شرکت غذایی که به صورت موفقیت آمیز نشانگرهای رنگی تغذیه ای را در راستای سیاست های سازمان غذا و دارو برای آگاهی بخشی به مصرف کننده اجرا کرده است بازدید و با مدیران این شرکت گفت و گو کرد.
وی همچنین از یکی از فروشگاه های تهران نیز بازدید و با مردم که در حال خرید بودند گفت و گو و تاثیر نشانگرهای رنگی تغذیه ای را از زبان مردم شنید.
وزارت بهداشت از حدود دو سال پیش طرح برچسب گذاری تغذیه ای را بر روی محصولات غذایی بسته بندی اجرا کرده است.
در این طرح بر روی بسته بندی مواد غذایی میزان کالری، قند، چربی، نمک و اسید چرب ترانس با رنگ های قرمز، زرد و سبز نمایش داده می شود؛ قرمز نشانگر میزان زیاد، زرد به معنای متوسط وسبز به معنای میزان اندک و غیر مضر است که بر روی بسیاری از مواد غذایی تولید داخل درج شده است.

تاریخ درج1396:10:25
کلمات کلیدی
بازدید285
گروهاخبار عمومي