منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 3 نفر
بازدید امروز: 470 نفر
بازدید دیروز: 295 نفر
تعداد کل بازدید: 899310 نفر

مشاهده شماره خبر6614

عنواناعلام آمادگی ایران برای همکاری‌های دارویی و ساخت بیمارستان با آلمان
متن

داروغذا: قائم مقام وزیر بهداشت گفت: برای احداث تخت‌های بیمارستانی، انتقال تکنولوژی و دانش روز در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی از شرکای آلمانی استقبال می‌کنیم.

دارو غذا:مرکز اطلاعات دارویی و مدیریت و اقتصاد دارو و سلامت

دکتر ایرج حریرچی در نشست با هیات آلمانی انجمن اقتصادی خاور نزدیک و میانه (نموف) آلمان که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، ضمن تشریح فعالیت‌های انجام شده با اجرای طرح تحول سلامت در کشور، گفت: دولت دکتر روحانی، سلامت را از اولویت های نخستین کشور قرار داد و اجرای طرح تحول سلامت در پنج سال اخیر توانست اقدامات مثبتی را به ثمر بنشاند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بازار سلامت ایران جمعیت مستقیم ۸۰ میلیونی و غیر مستقیم ۴۰۰ میلیونی دارد، افزود: در چهار سال اخیر توانستیم تعداد ۲۴ هزار تخت بیمارستانی جدید بسازیم و ۸۶ هزار تخت دولتی را بطور کامل بازسازی کردیم.

 

حریرچی به بیمه کردن ۱۰ میلیون ایرانی اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح تحول سلامت پرداختی از جیب مردم را به طور متوسط از ۵۴ درصد به ۳۷ درصد کاهش دادیم.

وی دسترسی به پزشک عمومی و متخصص را در تمام مناطق روستایی و شهرهای مرزی از دیگر گام‌های مثبت اجرای طرح تحول سلامت ذکر کرد و افزود: در حال حاضر یک بازار دارویی ۴.۲ میلیارد دلاری در داخل کشور داریم که ۷۰ درصد ارزش ریالی آن تولید داخل است.

قائم مقام وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی بازاری حدود ۱.۳ میلیارد دلاری داریم که می‌توانیم با انتقال تکنولوژی برای تولیدات داخل، بهسازی صنایع ساخت تجهیزات پزشکی و خرید خدمت برای تجهیزات به جای خرید تجهیزات با همکاری‌های مشترک همکاری‌های خوبی با یکدیگر داشته باشیم.

حریرچی گفت: در چند سال آینده تعداد ۲۰ هزار تخت جدید بیمارستانی از طریق منابع جدید خواهیم ساخت که ساخت ۲۴۰۰ تخت را با کره جنوبی و چین قطعی کرده‌ایم و برای ساخت بقیه تخت‌ها هم با کشورهای اتریش، ایتالیا و ترکیه در حال مذاکره هستیم و در این زمینه به شرکای آلمانی هم خوشامد می‌گوییم.

بنابر اعلام وبدا، وی در پایان حضور تعداد زیادی از پزشکان ایرانی در آلمان را نقطه مثبتی اشاره کرد و گفت: در حوزه انتقال تکنولوژی و دانش روز در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی می‌توانیم از این ظرفیت بهره بگیریم و امیدوارم منشاء همکاری‌های وسیعی با کشور آلمان داشته باشیم.
گفتنی است در این نشست نمایندگانی از وزارت امور خارجه و سفارت آلمان در ایران نیز حضور داشتند.

تاریخ درج1396:10:29
کلمات کلیدی
بازدید277
گروهاخبار عمومي