منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 6 نفر
بازدید امروز: 311 نفر
بازدید دیروز: 295 نفر
تعداد کل بازدید: 899151 نفر

مشاهده شماره خبر6616

عنوانرییس سازمان غذا و دارو تشریح کرد؛ دستاوردهای صنعت داروسازی کشور در سالیان اخیر/ صنایع دارویی، پیشرو در اقتصاد مقاومتی
متن

معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو در حاشیه مراسم افتتاحیه شرکت زیست دارو دانش و رونمایی از داروهای ام. اس تولیدی این شرکت و نیز داروی ضد سرطان نئوفور تولید شرکت سیناژن در گفتگویی به تشریح دستاوردهای نظام سلامت در حوزه دارو و صنعت داروسازی کشور در سالیان اخیر پرداخت.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو " ایفدانا "، دکتر غلامرضا اصغری، معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو در حاشیه مراسم افتتاحیه شرکت زیست دارو دانش و رونمایی از داروهای ام. اس تولیدی این شرکت و نیز داروی ضد سرطان نئوفور تولید شرکت سیناژن در گفتگویی به تشریح دستاوردهای نظام سلامت در حوزه دارو و صنعت داروسازی کشور در سالیان اخیر پرداخت.

رییس سازمان غذا و دارو اظهار داشت: طی سالهای دولت تدبیر و امید، سهم ارزش تولیدات دارویی داخلی به بیش از ۷۱ درصد ارزش کل بازار دارویی کشور رسیده است و این سهم با روند صعودی طی سالهای آینده ادامه خواهد یافت.

وی افزود: تلاش فناوران و صنعتگران عرصه داروسازی، امروز کشور را در عرصه بسته بندی دارو به مرز خودکفایی رسانده و در حوزه تولید مواد اولیه دارویی بیش از ۵۴ درصد سهم تولید داخلی است، از نظر کیفی نیز مواد اولیه دارویی توانسته است به بازارهای کشورهای توسعه یافته ورود کند و اکنون حتی شاهد راه اندازی تولید مواد اولیه تحت لیسانس شرکتهای مواد اولیه ساز ایرانی در جمهوری فدراتیو روسیه هستیم، همچنین اخیرا صنعت دارویی کشور موفق به عقد قرارداد تولید تحت لیسانس داروهای هایتک ایرانی در کشور ترکیه شده است و مذاکرات برای حضور در بازارهای دیگر کشورها نیز در جریان است.

دکترغلامرضا اصغری خاطر نشان کرد: تولید ۸ قلم مواد موثره ضد سرطان جدید در ایران، تولید و عرضه ۹ قلم داروی هایتک به بازار و تولید داروهای ضد سرطان و ام.اس که امروز شاهد آن هستیم، تنها بخشی از ثمره تلاش های سازنده جوانان و دانشمندان و تولیدکننده های داخلی است و با تداوم حمایت منطقی و اصولی از تولید ملی و حرکت در مسیر چشم انداز بیست ساله، این روند با شتاب بیشتری ادامه خواهد داشت.

معاون وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به الحاق ایران به کشورهای عضو PIC/S و راه اندازی سامانه رهگیری و کنترل اصالت دارو(TTAC) ابراز امیدواری کرد: ارزش ریالی تولید داخلی دارو نیز تا سال ۱۴۰۰ به بیش از ۷۵ درصد بازار دارویی کشور رسیده و صادرات دارو سالیانه ۱۰ درصد نسبت به سال پایه افزایش یابد.

وی در پایان اظهار داشت با رویکرد سیستمیک به مدیریت و رگولاتوری حوزه دارو و همدلی و چندجانبه گرایی در این عرصه، در آینده با شکوفایی بیشتر صنعت داروسازی ایران و توان انعطاف و پیش بینی، شاهد موارد بروز کمبود یا وقفه در توزیع و تامین دارو و لو کوتاه و مقطعی نخواهیم بود و صنعت داروسازی کشور در حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی، از بسیاری از حوزه های اقتصادی پیشروتر است.

انتهای پیام/

تاریخ درج1396:11:01
کلمات کلیدی
بازدید268
گروهاخبار عمومي