منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 9 نفر
بازدید امروز: 248 نفر
بازدید دیروز: 295 نفر
تعداد کل بازدید: 899088 نفر

مشاهده شماره خبر6627

عنوانرییس سازمان غذا و دارو تاکید کرد اولویت غذا نسبت به دارو در حوزه سلامت بيشتر است/ دانشگاه علوم پزشکی اهواز پیشتاز در مدیریت هزینه دارو است
متن

دکتر اصغری توصیه کرد: می بایست همكاران، غذا را در اولويت قرار دهند  ؛ همانطور كه پيشگيري بر درمان اولويت دارد.  اهميت غذا نسبت به دارو در حوزه سلامت بيشتر است. 

 

به گزارش ایفدانا - Ifdana، به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی اهواز، دکترغلامرضا اصغری در شانزدهمین نشست قطب منطقه ۴ معاونت های غذا و داروی جنوب غرب کشور با بیان اینکه اهمیت غذا نسبت به دارو در حوزه سلامت بيشتر است، توصیه کرد: می بایست همكاران، غذا را در اولويت قرار دهند  ؛ همانطور كه پيشگيري بر درمان اولويت دارد.  اهميت غذا نسبت به دارو در حوزه سلامت بيشتر است.
وی ادامه داد: می بایست در عمل به شكلي عمل شود كه تاثير مثبت كلان مناطق را با ارايه تجارب خوب نشان دهيم و در نظر داريم كه تفويض امور به كلان مناطق را حداكثر تا جايي كه قانون اجازه دهد ادامه دهند.
این مقام مسوول تصریح کرد: بجايي كه اعضاي مناطق به تهران براي پیگیری ها مراجعه  کنند می بایست در دبيرخانه كلان مناطق مشكلات را حل کنیم. دکتر اصغری گفت: با توجه به شرايط خاص اقتصادي كشور در مديريت هزينه ها بايد تلاش کنیم تا سلامت مردم حفظ شود و ما الزام به مديريت هزينه ها داريم .
معاون وزیر بهداشت افزود: كارهاي ارزشمندي در دانشگاه علوم پزشکی اهواز انجام شده است كه لازم است همه از اين تجربه ها استفاده کنیم؛ تجربه هاي موفقي در مديريت خريد دارو بيمارستانها، مصرف منطقي دارو، توزيع داروهاي خاص و ساير موارد در این دانشگاه انجام شده است كه لازم است در سطح دانشگاه هاي كلان منطقه چهار و ساير مناطق و در سطح ملي مي توان از آن استفاده کرد.
دکتر اصغری اظهار کرد: از ديروز توافق شده است كه حساب خاص  دارو و تجهيزات در هر دانشگاه باز شود و بيمه هاپول دارو و تجهيزات و ملزومات را به اين حساب ميريزند و از اين حساب اگر براي جاي ديگري استفاده شود ، تخلف محسوب ميشود و صرفا براي پرداخت بدهي هاي دارو و تجهيزات و ملزومات پزشكي  استفاده شود  و اين كار ارزشمندي است، با نظارت بر اين حساب بايد بجايي برسيم كه سن بدهي دارويي و تجهيزات مصرفي با سن طلب ما از بيمه ها برابر شود، چون اگر پول دارو بر نگردد چرخه تامين دارو با مشكل روبرو مي شود .
وی تاکید کرد: تعرفه هاي آزمايشگاه كنترل مواد غذايي و آرايشي و بهداشتي متناسب با نرخ تورم هر سال افزايش مي يابد و مي تواند در تامين هزينه ها موثر باشد.
این مقام مسوول در پایان خاطرنشان کرد: منطقه آزاد اروند از مناطقي است كه استعداد كار زياد در آن وجود دارد و بايد كار زيادي جهت توسعه منطقه صورت گيرد و ما در حوزه سلامت آماده هر گونه همكاري جهت رونق منطقه هستيم.

انتهای پیام/

تاریخ درج1396:11:07
کلمات کلیدی
بازدید249
گروهاخبار عمومي