منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 9 نفر
بازدید امروز: 99 نفر
بازدید دیروز: 531 نفر
تعداد کل بازدید: 901010 نفر

مشاهده شماره خبر6631

عنوانبا حضور معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو؛ رونمایی از فرآورده دارویی قرص سیترات پتاسیم/ جلوگیری از ایجاد سنگ های کلیوی
متن

در مراسمی با حضور معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو و معاون پژوهش و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از فرآورده دارویی قرص سیترات پتاسیم با نام اورو سیترا رونمایی شد.

 

به گزارش  خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو " ایفدانا "، در مراسمی با حضوردکتر غلامرضا اصغری، معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو و معاون پژوهش و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از فرآورده دارویی قرص سیترات پتاسیم با نام اورو سیترا رونمایی شد.

این دارو با همکاری شرکت دانش بنیان توان و مرکز تحقیقات علوم دارویی و مرکز تحقیقات بیماریهای کلیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و شرکت سبحان دارو برای استفاده در درمان برخی سنگهای کلیه ساخته شده و مطالعات بالینی آن نیز با موفقیت انجام پذیرفته است.

 در این مراسم همچنین از دکتر بصیری و جمعی از دست اندرکاران انجام این مهم  تجلیل شد. 

گفتنی است فرم دارویی پتاسیم سیترات پیش ازین بصورت پودر بوده که بعلت مزه و طعم نامناسب و تحریک گوارشی تحمل آن از سوی مصرف کننده پایین ارزیابی می شد ولی شکل و فرم جدید این مشکلات را نخواهد داشت.

لازم به ذکر است این فرآورده دارویی، یکی از درمان های اصلی جلوگیری از ایجاد سنگ های کلیوی می باشد.

انتهای پیام/

تاریخ درج1396:11:10
کلمات کلیدی
بازدید247
گروهاخبار عمومي