منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 7 نفر
بازدید امروز: 287 نفر
بازدید دیروز: 295 نفر
تعداد کل بازدید: 899127 نفر

مشاهده شماره خبر6652

عنوانمدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و دارو کرمانشاه عنوان کرد: جانمایی داروخانه‎ها در سطح شهر‎ دارای محدودیت نیست
متن

مدیر نظارت بر دارو معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: جانمایی داروخانهها در سطح شهر فاقد محدودیت بوده و داروساز برای انتخاب محل داروخانه آزاد است.

 

به گزارش ایفدانا - به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو کرمانشاه: دکترحسین رضاپور با اشاره به اینکه سیاست ما در استان کرمانشاه بر این است که در تمامی شهرکهای استان و مناطق حاشیهای حداقل یک داروخانه وجود داشته باشد، اظهار داشت: در حال حاضر در تمام کشور قانون و ضابطهای برای جانمایی داروخانه‌ها در سطح شهرها وجود ندارد ولی طبق مقررات حداقل فاصله بین دو داروخانه 150 متر و در اماکن شلوغ 37 متر و نیم است.

مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در سالهای گذشته ما در استان کرمانشاه سعی کردیم که این پراکندگی داروخانه در تمامی نقاط شهر انجام شود، گفت: این اقدام با اعتراض داروسازان مواجه شد که از سال 95 داروساز مجاز است در هر نقطهای که خود مایل باشد اقدام به راهاندازی داروخانه کند.

دکتر رضاپور از صدور 18 مجوز راهاندازی داروخانه طی امسال خبر داد و افزود: در حال حاضر نیز 153 داروخانه در سطح کرمانشاه فعالیت دارند که 18 مورد آن شبانهروزی است.

وی با بیان اینکه 40 شرکت توزیع دارو در استان فعالیت دارند، عنوان کرد: این شرکتهای توزیع بر اساس سهمیه هر داروخانه اقدام به توزیع دارو در داروخانه میکنند.

مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از انجام بازرسی از داروخانههای استان توسط دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: تیمهای بازرسی ما در طول روز و بهطور مداوم به بازرسی میپردازند و بهصورت میانگین هر داروخانه در طول سال 4 بار بازرسی خواهد شد و تا پایان آذر ماه نیز 750 مورد بازرسی انجام شده است.

دکتر رضاپور با بیان اینکه دریافت تعرفه حق فنی در داروخانه قانونی است، عنوان کرد: با این وجود ما در استان کرمانشاه در این مورد نیز حداقلها را در نظر گرفته و کمترین حق فنی تعرفه در داروخانههای استان کرمانشاه دریافت میشود.

وی با اشاره به بدهی بیمهها به داروخانه‏ها، بیان کرد: داروخانههای استان کرمانشاه حداقل 6 ماه طلب از بیمهها دارند که پرداخت نشده است.

مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برخی از همشهریان نسبت به گرانفروشی در برخی از داروخانههای سطح شهر گلایهمند هستند، بیان کرد: بهطور معمول قیمت داروها در حال تغییر است ممکن است یک دارو سه سال در انبار شرکت تولیدی باشد و شرکتهایی توزیعکننده دارو را قیمت جدید ولی در همان بستهبندی قدیمی و بدون اصلاح قیمت به داروخانه عرضه کنند.

دکتر رضاپور افزود: داروخانه مؤظف است دارو را با قیمت جدید که خریداری کرده بفروشد ولی قیمتهای قدیمی روی بستههای دارو مردم را دچار شک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آنتیبیوتیک و داروهای مسکن در کرمانشاه پرمصرفتر بوده و با توصیه به همشهریان برای خرید دارو از داروخانههای معتبر و خودداری از خرید اینترنتی دارو، اظهار کرد: درخواست و خرید داروی بدون نسخه بدون حضور داروساز ممنوع است.

تاریخ درج1396:11:24
کلمات کلیدی
بازدید268
گروهاخبار عمومي