منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 4 نفر
بازدید امروز: 219 نفر
بازدید دیروز: 295 نفر
تعداد کل بازدید: 899059 نفر

مشاهده شماره خبر6731

عنواندکتر امیر رحیمی‌راد عنوان کرد: اجرای موفق طرح ویژه کنترل سلامت شیرینی‌جات و آجیل در استان آذربایجان غربی
متن

دکتر امیر رحیمی‌راد مدیر آزمایشگاه کنترل غذا و دارو معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان آذربایجان غربی گفت: با هدف تامین سلامت مواد خوراکی و آشامیدنی مصرفی شهروندان، طرح ویژه کنترل سلامت شیرینی‌جات و آجیل عرضه شده در استان از اواسط اسفند ماه سال گذشته در استان آغاز شد.

 

به گزارش ایفدانا - Ifdana از روابط عمومی معاونت غذا و داروی ارومیه:

دکتر امیر رحیمی‌راد مدیر آزمایشگاه کنترل غذا و دارو معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان آذربایجان غربی گفت: با هدف تامین سلامت مواد خوراکی و آشامیدنی مصرفی شب عید شهروندان، طرح ویژه کنترل سلامت شیرینی‌جات و آجیل عرضه شده در استان از اواسط اسفند ماه سال گذشته در استان آغاز شد.

وی گفت: به موازات کنترل ادواری نمونه‌های دریافتی از سایر مراجع ارسال کننده نمونه برای انجام آزمون‌های فیزیکوشیمیایی، رنگ، میکروبی، بسته‌بندی، سم شناسی و...، طرح ویژه نوروزی نیز که عمدتا شامل نمونه‌های پر مصرف ایام نوروز شهروندان گرامی از قبیل شیرینی‌جات و آجیل بوده، توسط کارشناسان آزمایشگاه کنترل غذا و دارو معاونت غذا و داروی دانشگاه مورد بررسی و آنالیز قرار می‌گیرد.

وی گفت: اهتمام کارشناسان آزمایشگاه کنترل غذا و دارو بر این بود قبل از تعطیلات نوروزی و انجام خریدهای نوروزی، آزمایش های لازم انجام و نتایج به کارشناسان ذیربط در مرکز بهداشت و... جهت نظارت های بهینه بر سطح عرضه ارائه گردد.

دکتر رحیمی راد به آمار اقدامات انجام یافته در ایام تعطیلات نوروز اشاره کرد و افزود:  106 مورد مجموع نمونه های ارسالی از اداره نظارت، معاونت بهداشتی و اجرای طرح  PMS بوده که از این تعداد 11 مورد قابل قبول، 5 مورد غیر قابل قبول، 6 مورد عینا گزارش و 84 مورد نمونه های در دست اقدام می باشد که از طریق سامانه مدیریت اطلاعات آزمایشگاهی (LIMS) در  سریعترین و کمترین زمان ممکن نمونه ها بررسی و اعلام نظر شد.

مدیر آزمایشگاه کنترل غذا و داروی ارومیه در ادامه توصیه کرد در هنگام خرید شیرینی‌جات، تنقلات و آجیل در صورت مشاهده رنگ‌های غیر طبیعی از خرید این گونه مواد خوراکی به دلیل احتمال استفاده از رنگ‌های غیر خوراکی و مصنوعی اجتناب گردد.

دکتر رحیمی‌راد همچنین در پایان توصیه کرد: در هنگام خرید محصولات بسته بندی شده علاوه بر بررسی مشخصات نه گانه روی برچسب محصولات بویژه تاریخ تولید و انقضاء و ترکیبات مندرج در آن، به نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای مندرج در آن نیز توجه لازم صورت پذیرد، ضمن اینکه پیشنهاد می‌گردد از خرید و مصرف شیرینی‌جات خامه‌ای به دلیل داشتن چربی بالا و مستعد آلودگی میکروبی و فسادپذیری سریع، پرهیز گردد.

 

تاریخ درج1397:01:30
کلمات کلیدی
بازدید190
گروهاخبار عمومي