منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 9 نفر
بازدید امروز: 193 نفر
بازدید دیروز: 541 نفر
تعداد کل بازدید: 901645 نفر

مشاهده شماره خبر6737

عنوانبه همت معاونت غذا و دارو تهران: برپایی غرفه آموزشی به مناسبت هفته سلامت در ایوان انتظار مترو میدان ولیعصر(عج)
متن

به همت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران و به مناسبت هفته سلامت، غرفه آموزشی اقلام سلامت محور در ایوان انتظار مترو میدان ولیعصر(عج) برپا شد.

 

به گزارش خبرنگار ایفدانا  از روابط عمومی معاونت غذا و دارو تهران، در دومین روز از هفته سلامت صبح روز یکشنبه 2 اردیبهشت 97 غرفه آموزشی باهدف معرفی نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای و نشان ایمنی و سلامت، کاهش مصرف قند، نمک و چربی‌ها، برچسب اصالت کالا، تشخیص تجهیزات و ملزومات پزشکی اصیل از قاجاق و تقلبی، آموزش نحوه پیشگیری از مسمومیت در کودکان و .... در محل  ایوان انتظار مترو میدان ولیعصر (عج) برگزار شد.

در راستای اجرای برنامه‌های گرامیداشت هفته سلامت، در این غرفه آموزشی توضیحات لازم در خصوص آشنایی با نحوه برچسب خوانی مواد غذایی و استفاده از نشانگر رنگی، نکات مهمی که هنگام خرید محصولات غذایی باید به آن‌ها توجه کرد، حداقل اطلاعات که باید بر روی محصولات غذایی و آشامیدنی تولید داخل به زبان فارسی نوشته‌شده باشد و اینکه الصاق برچسب کنترل اصالت و سلامت کالا بر روی محصولات سلامت‌محور شرط لازم بوده اما کافی نیست و لازم است مصرف‌کنندگان پس از خرید کالا نسبت به استعلام کد 16 رقمی مربوطه اقدام نمایند، به مراجعه‌کنندگان ارائه شد.

در این غرفه آموزشی، نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای و نشان ایمنی و سلامت با استفاده از استند و پوستر معرفی و پمفلت‌هایی در این خصوص توزیع گردید. کارشناسان اعزامی معاونت غذا و دارو با در دست داشتن کالا های اصیل و تقلبی به مراجعه کنندگان نحوه تشخیص کالاهای اصیل، برچسب اصالت کالا و نحوه رهگیری آنها را آموزش دادند.

توضیح این که در این غرفه کارشناسان دارویی معاونت غذا و دارو تهران به ارائه آموزش هایی از قبیل تمرکز بر آموزش نحوه پیشگیری از مسمومیت در کودکان، مسمومیت ناشی از داروها، سموم دفع آفات، مواد شیمیایی، سوءمصرف مواد، مسمومیت با فلزات سنگین، گیاهان سمی و گزیدگی‌ها، گازها و منوکسید کربن و ارتقاء دانش جامعه در خصوص خطرات ناشی از مسمومیت‌ها و نحوه برخورد پرداختند و در این خصوص توضیحات کاملی به مراجعه کنندگان ارائه کردند.

گفتنی است آموزش های لازم در خصوص سایر اقلام سلامت محور مانند تجهیزات پزشکی، مکمل، اقلام دارویی به مراجعه کنندگان داده شد.

تاریخ درج1397:02:02
کلمات کلیدی
بازدید193
گروهاخبار عمومي