منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 10 نفر
بازدید امروز: 374 نفر
بازدید دیروز: 541 نفر
تعداد کل بازدید: 901826 نفر

مشاهده شماره خبر6752

عنوانکارشناس نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل های دانشگاهمدان تاکید کرد: در مصرف گیاهان دارویی دقت و از عوراض جانبی آن پیشگیری کنید
متن

کارشناس نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل های دانشگاه همدان، مصرف نابه‌جا یا طولانی مدت گیاهان دارویی عوارض جانبی به همراه خواهد داشت.

 

به گزارش ایفدانا - به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان، دکتر نگار مهری گفت:  امروز در همه جای جهان این طور برداشت می‌شود که چون داروها و مواد طبیعی عوارض ندارند می‌توان از آنها به راحتی در درمان بیماری‌ها استفاده کرد و حتی این تفکر وجود دارد که گیاهان دارویی نه تنها عوارضی ندارند بلکه اثرات آنها قوی‌تر و هزینه‌های درمانی  را نیز پایین‌تر می‌آورد.

وی افزود: گیاهان دارویی نیز مانند داروهای شیمیایی در مصرف نابه‌جا یا طولانی مدت می‌توانند عوارض جانبی در فرد ایجاد کنند.

مهری اظهار کرد: برای رسیدن به تندرستی آنچه که مهم است و باید بیشتر مد نظر قرار گیرد سبک زندگی درست است نه مصرف گیاهان دارویی. یک گیاه بسته به منطقه مورد کشت، نوع خاک و نوع آب و هوا می‌تواند اثرات کاملا متفاوتی داشته باشد برای مثال سیری که در جنوب کشور و در آب و هوای گرم و خشک کشت می‌شود با سیری که در شمال و در آب و هوای مرطوب کشت داده می‌شود اثرات دارویی متفاوتی دارند. بنابراین در یک فرد، یکی می‌تواند اثر درمانی و آن دیگری ایجاد عارضه کند، به همین دلیل توصیه ما این است که مردم برای درمان، چه شیمیایی و چه گیاهی با پزشک مشورت کنند.

تاریخ درج1397:02:15
کلمات کلیدی
بازدید211
گروهاخبار عمومي