منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 7 نفر
بازدید امروز: 471 نفر
بازدید دیروز: 531 نفر
تعداد کل بازدید: 901382 نفر

مشاهده شماره خبر6764

عنوانتوسط اداره کل آزمایشگاههای مرجع کنترل غذا و دارو و تجهیزات پزشکی صورت گرفت برگزاری دوره آموزشی شناسایی آنتی بیوتیک ها در مواد غذایی به روش میکروبیولوژی SCAN TEST
متن

دوره آموزشی شناسایی آنتی بیوتیک ها در مواد غذایی به روش میکروبیولوژی scan test با حضور کارشناسان و متخصصین از معاونت های غذا و دارو دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور در محل اداره کل آزمایشگاههای مرجع کنترل غذا و دارو و تجهیزات پزشکی برگزار گردید .  

 

به گزارش ایفدانا - با توجه به اهمیت تهدید مقاومت میکروبی به  آنتی بیوتیک‌ها که هم پیامد مصرف غیر منطقی و هم دریافت آنتی بیوتیکها از منابع غذایی مانند گوشت سفید و قرمز میتواند باشد، مرکز آزمایشگاههای مرجع کنترل غذا و دارو و تجهیزات پزشکی به عنوان مرجع کنترل کالای سلامت محورکشور به دنبال روشهای پیشرفته، سریع و دقیق جهت شناسایی باقیمانده آنتی بیوتیکها در مواد غذایی و آشامیدنی بوده است. در این راستا و در بطن طرح جامع ملی ارتقا سلامت غذا و در همکاری با مرکز کنترل امنیت غذایی هلند به عنوان یکی از مهمترین مراکز امنیت غذایی دنیا، این مرکز، اقدام به برگزاری دوره آموزشی آنالیز سریع باقیمانده آنتی بیوتیک ها بر پایه روشهای میکروبی کرده است. این کارگاه در دوسطح تئوری با حضور هشتاد نفر از کارشناسان موضوع از سراسر کشور و عملی با حضور ۱۲ نفر از متخصصین  زیر نظر مدرسین هلندی در حال برگزاری است. متخصصین شرکت کننده در کارگاه عملی برنامه آموزشهای کشوری جهت انتقال دانش فنی را در آینده نزدیک اجرا خواهند کرد.

 

 
 
  •  
تاریخ درج1397:02:19
کلمات کلیدی
بازدید202
گروهاخبار عمومي