منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 8 نفر
بازدید امروز: 328 نفر
بازدید دیروز: 401 نفر
تعداد کل بازدید: 890894 نفر

مشاهده شماره خبر6766

عنواندر سفر وزیر و معاون غذا و داروی وزارت بهداشت به کرمانشاه صورت گرفت: رونمایی از چند داروی ضد ایدز و هپاتیت در کرمانشاه
متن

وزیر بهداشت با بیان اینکه امروز در استان کرمانشاه محصولی ارائه می‌شود که در سطح بین‌المللی اهمیت دارد، از افزایش ۱۰ درصدی بومی‌سازی دارو در کشور خبر داد.

 

به گزارش ایفدانا - به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو کرمانشاه: حسن قاضی زاده هاشمی امروز پنجشنبه در مراسم رونمایی از چند داروی ضد ایدز و هپاتیت در شرکت باختر بیوشیمی کرمانشاه گفت: این شرکت حدود ۱۵۰ قلم دارو تولید و به بازار می کند و با این کار بخشی از محصولات مورد نیازکشور تهیه و بخشی در سطح بین المللی توزیع می شود.

وی افزود: طی امروز ۳ داروی جدید رونمایی شد که این داروها برای درمان و پیشگیری از ایدز بسیار موثر و در دنیا کم نظیر است.

وزیر بهداشت گفت: خوشحالیم که کمتر از یکسال از ورود این دارو به بازارهای بین المالی دوستان ما در استان کرمانشاه توانستند این دارو را تولید کنند و قیمت آن در ایران یک دهم داروهای خارجی است.

وی تصریح کرد: عمده تلاش این شرکت در جهت پیشگیری است و این دارو از نظر کیفیت می تواند بهترین باشد.

دکترقاضی زاده تصریح کرد: ما شرکت های مختلفی در کشور داریم که بعضی از آنها در بازار روی محصولات گران قیمت می روند اما این شرکت در استان کرمانشاه محصولاتی ارائه کردند که نگاهشان انسانی، علمی و بشر دوستانه است و از نظر اقتصادی بسیار به صرفه است.

وی افزود: از جمله داروهایی که امروز برای اولین بار به بهره برداری می رسد یک قلم برای پیشگیری هپاتیت b و یک قلم برای هپاتیت c و یک قلم برای پیشگیری از ایدز هست و ۲ قلم دیگر قبل از عید به بهره برداری رسیده که در مجموع امروز ۵ قلم داروی جدید بهره رونمایی می شود.

وی گفت: ۶۰ درصد بازار در بدو دولت یازدهم تولید داخل بود که این ۶۰ درصد اکنون به ۷۰ درصد ارتقا یافته است و این یعنی داریم به سمتی می رویم که در ماده اولیه و محصول نهایی متکی به داخل باشیم.

دکترقاضی زاده هاشمی از همه تولید کنندگان دارو در کشور و شرکت تولید داروی باختر بیوشیمی در استان کرمانشاه تقدیر کرد و گفت: کمتر کسی می تواند باور کند در این سطح از تکنولوژی محصولی در تراز بین المللی تولید شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه امروز در استان کرمانشاه محصولی ازائه می شود که در سطح بین المللی اهمیت دارد، گفت: با تولید این داروها که مشابه خارجی هستند، ۹۰ درصد بازار در اختیارمان خواهد بود.

وی افزود: شرکت باختر شیمی جزو شرکت هایی است که همیشه برای رضایت مردم کار می کند و در خصوص داروی هپاتیت باید بگویم قیمت آنرا ۲۰ برابر قیمت قبلی پایین آورده است و هیچ تفاوتی با مشابه قبلی ندارد و شاید بهتر هم باشد.

دکترقاضی زاده هاشمی تصریح کرد: با این سیاست وزارت بهداشت در حال حاضر، تقریبا هرماه ۲ داروی جدید وارد بازار می شود و امیدواریم که میزان وابستگی از نظر ریالی به حداقل برسد.

تاریخ درج1397:02:21
کلمات کلیدی
بازدید211
گروهاخبار عمومي