منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 3 نفر
بازدید امروز: 412 نفر
بازدید دیروز: 531 نفر
تعداد کل بازدید: 901323 نفر

مشاهده شماره خبر677

عنواننشست هم انديشي مسئولان دانشگاه علوم پزشكي مازندران و صدا و سيماي مركز تبرستان
متن

به منظور دست يافتن به توافق مشترك در زمينه اطلاع رساني مباحث سلامت، نشست هم انديشي مسئولان دانشگاه علوم پزشكي مازندران و صدا و سيماي مركز تبرستان در دانشگاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي مازندران، رييس دانشگاه ، تعيين و شناسايي اولويتهاي بهداشت و درمان، به منظور افزايش ضريب سلامت جامعه را از اهم وظايف دانشگاه علوم پزشكي دانست و اظهار داشت: همكاري سازمانها و نهادهاي مرتبط مي تواند كمك بزرگي به دانشگاه  درراستاي مرتفع نمودن نيازهاي بهداشتي و درماني مردم نمايد. 
دكتر قاسم جان بابايي، با تاكيد بر اينكه مسئولين استان بايد از امكانات، پول ملي و بيت المال در راه آسايش و سلامتي مردم استفاده نمايند، افزود: براي دستيابي به سطح استاندارد و رضايتمندي مردم، تيم مسئولان دانشگاه اين آمادگي را دارد تا با مسئولين شهري و استاني بر سر شناسايي و تعيين اولويتهاي استان و يكايك شهرهاي آن نشست جداگانه داشته باشد و سياستگزاري صحيح و مناسبي به عنوان الگوي سلامت براي مردم ارائه نمايد.
وي، از ورود خيرين سلامت در حوزه توسعه كيفي مراكز بهداشت و درمان استقبال كرد و اظهار داشت: در حال حاضر ساخت و ساز و اضافه كردن واحدها ،اولويت دانشگاه علوم پزشكي مازندران نيست بلكه بايد بر توسعه و ارتقا كيفيت خدمات بهداشت و درمان متمركز شويم .
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي مازندران نيز در سخناني، دانشگاه را متولي اصلي حفظ و تداوم آموزش به جامعه عنوان كرد و افزود: در اوايل انقلاب مشكل نظام سلامت مرگ و مير ناشي از بيماريهاي عفوني بود كه با واكسيناسيون حل شد، امروزه بيماريهاي قلبي عروقي يكي از مشكلات اصلي كشور است كه ناشي از رفتارهاي مردم، سبك زندگي و دخانيات است .
 دكتر محسن اعرابي، با اشاره به اينكه نمايش تيزر در حوزه سلامت به تنهايي كافي نيست، اظهار داشت : اصلاح سبك زندگي، شيوه زندگي و تغذيه سالم در بخشهاي پيشگيري و درمان به صورت مستمر، آموزش صحيحي به مردم ارائه خواهد داد.
مديركل صدا و سيماي استان مازندران نيز برگزاري اين نشست را در سياستگزاري و برنامه ريزي براي نظام سلامت در حوزه رسانه اي مفيد ارزيابي و تصريح كرد: شركت درجلسات اتاق فكر مي تواند كمك خوبي باشد تا سلامتي و حفظ آن را فرهنگسازي كنيم و اين موضوع نيازمند جلب حمايت استانداري در تامين بخشي ازهزينه هاست  .
درادامه مسئولين دانشگاه علوم پزشكي مازندران نظرات و پيشنهادات خود را جهت اطلاع رساني صحيح، آموزش مباحث اساسي سلامت، فرهنگ سازي شيوه زندگي سالم، مصرف داروها، تغذيه سالم، دستيابي به زندگي سالم  و نقش صدا و سيما به عنوان پل ارتباطي بين مردم و نظام سلامت  مطرح كردند .
در پايان اين نشست و پس ازگفتگوي دو جانبه، مسئولين دانشگاه علوم پزشكي مازندران و صدا و سيماي استان، توافق كردند جلساتي ماهيانه يكبار با عنوان شوراي سلامت به منظور بررسي معضلات نظام سلامت، اطلاع رساني، آموزش سلامت و ارتقا سلامت تشكيل شود.

تاریخ درج1392:09:23
کلمات کلیدیتبرستان
بازدید957
گروهاخبار عمومي