منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 7 نفر
بازدید امروز: 309 نفر
بازدید دیروز: 295 نفر
تعداد کل بازدید: 899149 نفر

مشاهده شماره خبر6782

عنوانمدیر نظارت بر دارو ومواد مخدر خراسان شمالی بیان کرد: خودداری از قطع ناگهانی داروها در زمان روزه داری
متن

افرادی که به دلیل ابتلا به بیماری های مختلف دارو مصرف می کنند از قطع ناگهانی داروها به واسطه روزه داری خودداری نمایند.

 

به گزارش ایفدانا - Ifdana به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی خراسان شمالی،دکترفاطمه عبدل آبادی مدیر نظارت بردارو ومواد مخدر با بیان این مطلب گفت : مصرف داروها در زمان روزه داری برای افرادی که به دلیل ابتلا به بیماری دارو مصرف می کنند باید با مشورت پزشک باشد.

دکتر « فاطمه عبدل آبادی» تصریح کرد : در برخی از بیماری ها مانند قلبی – عروقی ، دیابت ، روده تحریک پذیر ، یبوست ، زخم های سیستم گوارشی و همچنن در بارداری و شیردهی فرد ملزم است قبل از روزه داری در مصرف داروها با پزشک خود مشورت کند.

این مسئول افزود : هیچگاه وعده های داروی خود را خودسرانه حذف و یا به زمان دیگری موکول نکنید این عمل سبب اختلال در روند درمان می شود و ممکن است عوارض جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

دکترعبدل آبادی در ادامه در خصوص داروهایی که سبب ابطال روزه نمی شوند بیان کرد : استفاده از قطره‌های چشم، گوش و بینی، تمام داروهایی که از طریق پوست جذب می‌شود یا به صورت موضعی اثر می‌کند مثل کرم‌ها، پماد‌ها، استعمال انواع شیاف‌ها و پمادهای مقعدی یا واژینال، تزریقات زیر جلدی، عضلانی، رگی به استثنای تزریق (سرم‌ها و محلولهای غذایی و داروی تقویتی) و گاز اکسیژن به صورت استنشاقی سبب ابطال روزه نمی‌شود

تاریخ درج1397:02:31
کلمات کلیدی
بازدید189
گروهاخبار عمومي