منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 9 نفر
بازدید امروز: 411 نفر
بازدید دیروز: 401 نفر
تعداد کل بازدید: 890977 نفر

مشاهده شماره خبر6784

عنوانمعاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زابل: توصیه های دارویی در ماه مبارک رمضان
متن

داروهایی که تحت تاثیر غذا جذبشان تغییر می کند را حتما یک ساعت پیش از غذا و یا 2 یا 3 ساعت پس از مصرف غذا استفاده نمایید.

 

به گزارش ایفدانا - Ifdana به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو زابل، مهندس شهرکی معاون اجرایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زابل در مصاحبه ای با رادیو شهری آن شهرستان گفت: در ماه مبارک رمضان تغییرات زیادی در فرایندهای عادی بدن به وجود می آید و این امر می تواند بر روی وضعیت بیماری و اثر داروها تاثیر داشته باشد. لذا حتما در این ایام در خصوص چگونگی مصرف داروهایتان با پزشک معالج خود مشورت نمایید و به هیچ عنوان داروهای خود را به صورت خودسرانه حذف نکنید.

وی گفت: غذا می تواند باعث کاهش یا افزایش جذب دارو در بدن شود لذا در وعده داروهای خود در زمان افطار در مورد داروهایی که جذب آن ها خیلی تحت تاثیر غذا قرار می گیرند توصیه می شود این داروها را یک ساعت قبل از غذا و یا 2 یا 3 ساعت پس از مصرف غذا استفاده نمایید.

مهندس شهرکی در پایان در خصوص اهمیت سحری برای روزه داران افزود: گرفتن روزه از نظر تغذیه ای، بدون سحری اصلا توصیه نمی شود و در افرادی که بدون سحری روزه می گیرند اختلالاتی از جمله بوی بد دهان، سردرد، دردهای عضلانی به وجود می آید که لازم است این موضوع حتما توسط روزه داران رعایت گردد.

تاریخ درج1397:02:31
کلمات کلیدی
بازدید185
گروهاخبار عمومي