منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 4 نفر
بازدید امروز: 133 نفر
بازدید دیروز: 313 نفر
تعداد کل بازدید: 897590 نفر

مشاهده شماره خبر681

عنوانبطري هاي يک بار مصرف آب را در فريزر قرار ندهيد
متن

ز قرار دادن بطري هاي آب پلاستيکي (يک بار مصرف) در فريزر يا جايخي يخچال و استفاده از آب يخ زده آن ها به شدت خودداري کنيد.

به گزارش وب دا؛ مسئول بهبود تغذيه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکي خراسان شمالی با اعلام اين مطلب گفت: در شرايط خاصي که دسترسي به آب آشاميدني سالم وجود ندارد نظير زندگي در اردوگاه ها، هنگام سفر و در شرايط بحراني و اضطراري مصرف آب آشاميدني بطري شده ضرورت مي يابد.

نسرين عليزاده افزود: آب سالم و بهداشتي بهترين نوشيدني براي رفع تشنگي و تأمين کننده نياز بدن براي انجام سوخت و ساز طبيعي مواد است که به تعادل مواد در بدن کمک مي کند.

وي تصريح کرد: آب هم چنين تعديل کننده حرارت بدن است و در هنگام تعريق اين حرارت کنترل مي شود.

وي با بيان اين که انتقال برخي ويتامين ها در بدن از طريق حل شدن در آب انجام مي شود، تأکيد کرد: از مصرف آب يا خريد بطري هايي که به مدت طولاني در مجاورت نور آفتاب و حرارت قرار گرفته است به شدت خودداري کنيد.

عليزاده اظهار داشت: به دليل بالا بودن برخي املاح در آب هاي معدني نظير سديم لازم است افراد مبتلا به بيماري هاي کليوي و قلبي – عروقي نظير فشار خون بالا در مصرف اين آب ها احتياط و در اين زمينه با پزشک خود مشورت کنند.

وي با اشاره به این که مصرف مداوم آب هاي معدني توصيه نمي شود، اضافه کرد: از پر کردن مکرر بطري هاي پلاستيکي يک بار مصرف با آب و نوشيدن چندباره از آن به دلیل خطر وجود آلودگی های میکروبی خودداري کنيد.

تاریخ درج1392:09:24
کلمات کلیدیبطري
بازدید872
گروهاخبار عمومي