منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 6 نفر
بازدید امروز: 577 نفر
بازدید دیروز: 541 نفر
تعداد کل بازدید: 902029 نفر

مشاهده شماره خبر6842

عنوانكارشناس مسئول نظارت بر تجويز و مصرف منطقی دارو معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی دزفول: داروهای گیاهی مؤثر برای درمان را بشناسیم
متن

كارشناس مسئول نظارت بر تجويز و مصرف منطقی دارو معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی دزفول اعلام کرد: داروهای گیاهی دارای تأثیرات درمانی هستند و مطالعات جدید تأیید کننده اثرات درمانی آنها می باشد.

 

به گزارش ایفدانا - Ifdana، به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو،مهسا اردشیر زاده، اظهار داشت:اثر بخش بودن یک داروی گیاهی در یک بیماری به خصوص بیماری های مزمن به معنی قطع یکباره داروهای شیمیائی و روی آوردن به داروهای گیاهی نیست بلکه باید با در نظر گرفتن شرایط بیمار و پس از مشورت با پزشک معالج اقدام به تجویز داروهای گیاهی در کنار داروهای شیمیائی نمود.مصرف خودسرانه داروهای گیاهی و گیاهان دارویی در این افراد می تواند عوارضی را ایجاد کند که موجب کاهش اثر و یا افزایش سمیت داروهای شیمیائی شود.

این پزشک داروساز افزود: استفاده از داروهای گیاهی به دلیل ارزان بودن و آسانی مصرف آنها در حال افزایش است و این امر موجب سوء استفاده برخی افراد از این شرایط شده است. تشخیص های غلط افراد فاقد صلاحیت و تجویزهای غیراصولی و نادرست آنها و همچنین تهیه داروهای گیاهی در مراکز غیرمجاز و بدون رعایت استانداردهای لازم می تواند عوارض جدی را برای بیماران به همراه داشته باشد.

وی در ادامه به فواید استفاده از برخی داروهای گیاهی پرداخت و بیان کرد: برای ضد نفخ یا بادشکم که یک ناراحتی دستگاه گوارشی است و منبع اصلی این گاز تخمیر کربوهیدرات ها و پروتئین ها توسط باکتری ها می باشد برخی گیاهان موجب توقف رشد این باکتری ها شده و با دفع گازهای معده و کاهش انقباضات دردناک در کاهش نفخ مؤثرند مانند:رازیانه، نعناع، مریم گلی.گیاهان گل راعی، سنبل الطیب و گل ساعتی بر سیستم عصبی بدن مؤثر می باشند. گیاهان آویشن، شیرین بیان، ختمی، پنیرک، به دانه، بارهنگ، قدومه از خانواده گیاهان داروی هستند که خواص ضد سرفه و خلط آور دارند.

همچنین وی افزود: گیاه میخک یکی از گیاهان مؤثر بر بیماری های دهان و لثه می باشد. از گیاهان دارای اثرات ملین و مسهل می توان تمر هندی، تخم کتان و کنجد را نام برد. گیاهان برگ انگور فرنگی سیاه، ریشه گیاه پنجه شیطان، ریشه و برگ گیاه سمتوطن و میوه فلفل قرمز گیاهان مؤثر بر بیماری های رماتیسمی، استئوآرتریت، تسکین کمردردها، تسکین کشش و گرفتگی ماهیچه ای، درمان کبودی و تسریع ترمیم استخوان می باشند. همچنین گیاهان پنج انگشت، سداب، کیسه کشیش، توت مار و پبرسیاه برای مشکلات قاعدگی و یائسگی زنان مؤثر می باشند.

تاریخ درج1397:04:04
کلمات کلیدی
بازدید215
گروهاخبار عمومي