منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 5 نفر
بازدید امروز: 113 نفر
بازدید دیروز: 541 نفر
تعداد کل بازدید: 901565 نفر

مشاهده شماره خبر6843

عنوانمدیر نظارت و ارزیابی فرآروده های طبیعی، سنتی و مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو کرمانشاه هشدار داد: شیرخشک را از دست فروشان نخرید
متن

مدیر نظارت و ارزیابی فرآروده های طبیعی، سنتی و مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و داروکرمانشاه: برخی از سودجویان شیرخشک یارانه ای را از شبکه رسمی توزیع خارج کرده و به صورت دست فروشی و یا در مغازه های آرایشی و بهداشتی عرضه می کنند.

 

به گزارش ایفدانا - به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو کرمانشاه:  دکتر کیومرث رحیمی عنوان کرد: ‌عرضه شیرخشک فقط در شبکه رسمی توزیع کشور(داروخانه ها) مجاز است. باتوجه به اینکه شیرخشک غذای کودکان است و این قشر از حساسیت بالایی برخوردارند نیاز است که غذای آنها در شرایطی اصولی نگهداری شود.

وی افزود: متاسفانه در برخی موارد شیرخشک توسط دست فروشان کنار خیابان در گرمای شدید و با شرایط نامناسب نگهداری و عرضه می شود. در این صورت نمی توان به سلامت آن اطمینان حاصل کرد.

دکتر رحیمی گفت: در بعضی موارد ما با تقلباتی دراین فرآورده روبرو شده ایم. درمواردی افزودنی های غیر مجاز بسیار خطرناکی در این فرآورده مشاهده شده است.

وی خاطر نشان ساخت: سهمیه شیرخشک یارانه ای فعلاً‌ به صورت کوپنی ارائه می شود. به این صورت که ما کوپن ها را در اختیار مراکز بهداشت و درمان قرار می دهیم و آنها با توجه به بررسی وضع مادر آن را توزیع می کنند. اخیراً بحث بر این است که دستور العمل جدیدی وضع شود و احتمال حذف این کوپن ها وجود دارد.

دکتر کیومرث رحیمی یادآور شد: حتماً شیرخشک را از مراکز مجاز تهیه کنند و در خرید آن به تاریخ تولید و انقضاء شماره پروانه بهداشتی ساخت و نیز ترکیبات آن دقت کنند و در صورتی که از شیرخشک خارجی استفاده می کنند حتماً به برچسب اصالت و سلامت درج شده بر روی آن توجه نمایند.

تاریخ درج1397:04:04
کلمات کلیدی
بازدید240
گروهاخبار عمومي