منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 15 نفر
بازدید امروز: 228 نفر
بازدید دیروز: 587 نفر
تعداد کل بازدید: 902267 نفر

مشاهده شماره خبر6859

عنواندکتر مجبوری رئیس اداره نظارت و ارزیابی امور فرآورده های طبیعی سنتی و مکمل بیان کردند: ممنوعیت دخالت در امور پزشکی در عطاری ها
متن

انجام هرگونه معالجه ، تجویز و دخالت در امور پزشکی در عطاری ها ممنوع است .

 

به گزارش ایفدانا - Ifdana به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی خراسان شمالی، دکتر "یاسمن مجبوری" رئیس اداره نظارت و ارزیابی امور فرآورده های طبیعی سنتی و مکمل بابیان اینکه عطاری ها علم تشخیص داروهای گیاهی را ندارند و نباید در درمان بیماری دخالت کنند،  گفت : هرگونه تبلیغ اثر درمانی برای داروهای گیاهی و گیاهان دارویی اعم از نصب اطلاعیه در ویترین یا پشت شیشه با برچسب روی ظرف حاوی گیاه دارویی، داروی گیاهی یا هر فرآورده دست ساز انجام هر گونه معالجه ، تجویز و دخالت در امور پزشکی  در عطاری ها ممنوع است.

دکتر « مجبوری » با اشاره به اینکه عرضه داروهای گیاهی در غالب اشکال خاص مثل کپسول ، شربت ، قرص و آمپول در عطاری ها ممنوع می باشد ، افزود : عرضه هر گونه داروی شیمیایی مثل مسکن ، تقویتی ، هورمونی و مکمل های غذایی و ... هم مطلقا در عطاری ها ممنوع است.

وی در ادامه همچنین بیان کرد : انجام هرگونه فرایند روی گیاهان دارویی مثل عصاره گیری ، عرق گیری ، بسته بندی و ... مستلزم تاسیس واحدهای خاص و استفاده از دستگاه های بهداشتی بوده که برای آن می بایست مجوزهای لازم از وزارت بهداشت کسب گردد.

دکتر در پایان تاکید کرد : مصرف خودسرانه و بیش از حد گیاهان دارویی که در عطاری ها عرضه می شود از سوی مردم ممکن است عوارض و مشکلاتی را ایجاد کند. 

تاریخ درج1397:04:14
کلمات کلیدی
بازدید196
گروهاخبار عمومي