منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 5 نفر
بازدید امروز: 219 نفر
بازدید دیروز: 531 نفر
تعداد کل بازدید: 901130 نفر

مشاهده شماره خبر6872

عنوانرئیس فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی استان آذربایجان غربی: از کجا آمده ام، آمدنم بهر چه بود؟»
متن

اداره کل فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل به صورت رسمی و مستقل کار خود را در استان آذربایجان غربی آغاز کرد

 

به گزارش ایفدانا - Ifdana از روابط عمومی معاونت غذا و داروی ارومیه:

مهندس فرزاد صیادی فر رئیس فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی استان آذربایجان غربی گفت: هر کشوری که می‌خواهد دارای زیر بنای محکم و حرکت رو به جلو در تمام شئونات زندگی باشد، باید از مسیر سلامت عبور کرده و جامعه‌ای سالم داشته باشد که از عمده راه های نیل به این هدف، برخورداری از تغذیه سالم، اصولی و داروی سالم می باشد.

مهندس صیادی‌فر تصریح کرد: در سال‌های اخیر، استقبال فزاینده از فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل، بحث کنترل و پایش چرخه کشت، برداشت، تولید و فرآوری و یا واردات، پخش و عرضه و نحوه مصرف آن را بیش از پیش مطرح و لازم الاجرا نموده است.

رئیس فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی استان آذربایجان غربی در ادامه به تاریخچه تشکیل این اداره در کشور و استان اشاره کرد و گفت:

گروه کارشناسی فرآورده‌های گیاهی از سال 1360 در معاونت غذا و داروي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بصورت رسمی فعالیت خود را را آغاز نمود و در سال ۱۳۷۶، اداره داروهای گیاهی در چارت سازمانی معاونت غذا و دارو به عنوان یکی از ادارات تابعه اداره کل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر به رسميت شناخته شد.

با افزايش تنوع فرآورده‌هاي طبيعي، براي تمركز بيشتر بر روي اين فرآورده‌ها در دي‌ماه ۱۳۸۵، اداره داروهای گیاهی به اداره داروهاي طبيعي تغيير نام يافت.

 با عنایت به بند (ه ) ماده ۳۴ قانون برنامه پنجم توسعه و ابلاغ سند توسعه طب سنتی ایرانی– اسلامی و توسعه روزافزون این فراورده‌ها در خرداد ماه ۱۳۹۲ اداره کل نظارت و ارزیابی داروهای طبیعی و سنتی تشکیل و در مهرماه همان سال با ادغام فراورده‌های مکمل «اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل» تشکیل گردید.

لازم به ذکر است اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل در اردیبهشت ماه سال 97 از مدیریت دارو و مواد مخدر منفک و بصورت اداره مستقل در این معاونت آغاز بکار نموده است.

رئیس فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی استان آذربایجان غربی در پایان خاطر نشان کرد: امید است با یاری باریتعالی و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری و تلاش و حمیت همکاران محترم و زحمتکش و دعای خیر مردم عزیزمان بتوانیم در انجام وظایف محوله و نیل به هدف مقدس که همانا تحقق هر چه بیشتر و بهتر سلامت آحاد مردم کشور عزیزمان می‌باشد موفق باشیم.

 
تاریخ درج1397:04:22
کلمات کلیدی
بازدید194
گروهاخبار عمومي