منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 5 نفر
بازدید امروز: 381 نفر
بازدید دیروز: 463 نفر
تعداد کل بازدید: 900761 نفر

مشاهده شماره خبر6884

عنوانتغییر استانداردهای صنایع غذایی/ کاهش قند برندهای معروف نوشیدنی دنیا در ایران
متن

دکتر غلامرضا اصغری رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به نقش این سازمان در حوزه نظارت بر فرآورده‌های غذایی، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ای که از سال‌های گذشته  دنبال می‌شود، استانداردهای صنایع غذایی در سطح قابل قبولی تغییر کرده است.

 

به گزارش ایفدانا، معاون وزیر بهداشت در دیدار با اعضای انجمن‌ علمی آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت ایران و جمعی از مدیران ارشد صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی کشور با اشاره به اینکه عامل اصلی مرگ و میر در کشور بیماریهای غیر واگیر است، اظهار کرد: بیماری های قلبی عروقی بیشترین علت مرگ و میر را به خود اختصاص داده اند که عامل اصلی بروز آن فشارخون، چربی و دیابت است.

وی با اشاره به اینکه بیماری‌های غیر واگیر  قابل پیشگیری است، افزود: هرقدر سطح سواد سلامت مردم با ارائه آموزش‌ها بالا برود می‌تواند به ارتقاء سلامت آن‌ها کمک کند.

رئیس سازمان غذا و دارو عامل دوم مرگ و میر را سرطان ها عنوان کرد و گفت: بخش قابل توجهی از سرطان‌ها قابل پیشگیری بوده و جایگاه آموزش آموزش در این مورد نیز غیر قابل انکار است.

 وی با اشاره به نقش سازمان غذا و دارو در این زمینه، اظهار کرد: سازمان غذا و دارو با نظارت بر فراورده های غذایی که به صورت صنعتی تولید می شود، نقش موثری درتغییر استانداردها ایفا کرده است و براساس برنامه‌هایی که از سال های گذشته در دسترس اجرا دارد، میزان نمک، چربی (اشباع و ترانس) و قند محصولات صنعتی کاهش چشمگیری یافته است. چناچه یکی از برندهای معروف نوشیدنی دنیا میزان قند محصولات خود را در ایران کاهش داد که موفقیت بزرگی در این عرصه محسوب می‌شود.

اصغری با تأکید بر لزوم افزایش آگاهی مردم، خاطرنشان کرد: نقش انجمن های علمی و رسانه ها در اطلاع رسانی تعیین‌کننده است و مردم به تشکل های علمی به عنوان نخبه‌های علمی اعتماد دارند که می‌تواند به ارتقاء سطح آگاهی آن‌ها کمک کند.

لازم به ذکر است اعضای انجمن‌ علمی آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت ایران و جمعی از مدیران شرکت های صنایع غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی حاضر در این نشست نیز در این جلسه نقطه نظرات و پیشنهادات خود را به رئیس سازمان غذا و دارو ارائه کردند.

تاریخ درج1397:04:28
کلمات کلیدی
بازدید175
گروهاخبار عمومي