منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 5 نفر
بازدید امروز: 16 نفر
بازدید دیروز: 531 نفر
تعداد کل بازدید: 900927 نفر

مشاهده شماره خبر6886

عنوانرئیس اداره نظارت و ارزیابی امور فرآورده های طبیعی ، سنتی و مکمل خراسان شمالی بیان کردند: کشف و جمع آوری گیاه دارویی و عرقیات غیر مجاز از عطاری متخلف در شهرستان بجنورد
متن

در بازرسی های انجام شده ، انواع داروهای گیاهی و عرقیات غیر مجاز از یک واحد عطاری متخلف در شهرستان بجنورد کشف و جمع آوری شد.

 

به گزارش ایفدانا - Ifdana به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی خراسان شمالی، دکتر "یاسمن مجبوری" رئیس اداره نظارت و ارزیابی امور فرآورده های طبیعی ، سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه با بیان این مطلب گفت : این واحد صنفی با ارائه داروهای گیاهی فاقد مجوز مبادرت به دخالت در امورپزشکی و ویزیت بیماران می کرد که طی بازرسی کارشناسان معاونت غذا و دارو شناسایی و با آن برخورد شد.

دکتر « مجبوری » تاکید کرد : ورود هرگونه افراد غیر متخصص در حیطه طب سنتی و گیاهان دارویی و دخالت درامور پزشکی و مداخله در بخش درمان ممنوع می باشد سلامت مردم را با خطر مواجه می کند.

این مسئول یادآورشد : افراد حتما درزمینه مصرف گیاهان دارویی و داروهای گیاهی  باید با متخصص طب سنتی مشورت کرده و از مصرف خودسرانه این گیاهان جدا خودداری کنند.

وی همچنین از مردم خواست در صورت استفاده از این داروهای گیاهی با تجویز پزشک ، به تاریخ تولید و انقضاء آن توجه کرده و از خرید محصولات بی نام و نشان خودداری کنند.

 به گفته وی داروهای گیاهی و عرقیات موجود در عطاری ها باید پروانه بهداشتی ساخت،پروانه بهره برداری و علامت سیب سلامت داشته باشند و در غیر این صورت تخلف محسوب می شود.

تاریخ درج1397:04:28
کلمات کلیدی
بازدید206
گروهاخبار عمومي