منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 7 نفر
بازدید امروز: 308 نفر
بازدید دیروز: 295 نفر
تعداد کل بازدید: 899148 نفر

مشاهده شماره خبر6888

عنواندر کارگاه آموزشی مخدرها و روانگردان ها عنوان شد: تنوع در اشکال داروهای روانگردان گمراه کننده است
متن

مدیر نظارت و ارزیابی فرآوردده های طبیعی، سنتی و مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو کرمانشاه: داروهای مخدر و روانگردان صنعتی به اشکال مختلف و فریبنده ای تولید و عرضه می شوند  و بسیاری از جوانان با عدم آگاهی به سمت آنها روی می آورند.

 

به گزارش ایفدانا - به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو کرمانشاه: دکتر کیومرث رحیمی در کارگاه آموزشی مخدرها و روانگردان ها که در روز چهارشنبه 27تیرماه با حضور کارشناسان غذا و دارو و  شبکه های بهداشت و درمان شهرستانهای تابعه استان کرمانشاه در معاونت غذا و دارو برگزار شد گفت: با پیدایش داروهای روانگردان صنعتی سن اعتیاد کاهش یافته است و حتی زنان نیز در معرض آسیب بیشتری قرار گرفته اند.

وی افزود: متأسفانه اعتیاد علاوه بر معضلات اجتماعی عدیده دارای مشکلات بهداشتی متعدد نیز می باشد که ابتلا به ایدز از آن جمله است.

دکتر رحیمی خاطرنشان ساخت: توجه به این نکته ضروری است که هیچ کس بطور ناگهانی معتاد نمی شود، بلکه معمولاً مصرف مواد از حالت کنجکاوی و تفریحی شروع شده و به مراحل پیشرفته آن بدل می شود.

وی افزود: هوشیاری خانواده ها ، برنامه های آموزشی مداوم از سنین پایین به اقشار مختلف جامعه و همچنین نظارت سازمانهای ذی ربط می تواند رشد رواج اعتیاد در جامعه را کاهش دهد.

مهندس فرشاد رشیدی معاون مدیریت نظارت و ارزیابی فرآوردده های طبیعی، سنتی و مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو نیز در ادامه کارگاه به بحث پیرامون برچسب اصالت و سلامت کالا پرداخت و گفت: این برچسب روشی است که با بهره گیری از توانمندیهای عرصه فناوری اطلاعات و به منظور مبارزه با تقلب و قاچاق کالا توسط سازمان غذا و داروجهت الصاق بر روی محصولات دارویی,مکمل ها ,مواد غذایی,آرایشی و بهداشتی وارداتی طراحی شده و کلیه وارد کنندگان ملزم به الصاق آن بر روی هر قلم محصول دارویی ,مکمل ها ,مواد غذایی,آرایشی و بهداشتی وارداتی می باشد.

وی برچسب اصالت و سلامت کالا را معرف نظارت وکنترل سازمان غذا و دارو بوده ونشان دهنده تضمین سلامت کالا دانست و افزود: توجه به این برچسب به مصرف کنندگان کمک میکند که به راحتی کالای اصل را از کالای قاچاق و تقلبی شناسایی نمایند.

تاریخ درج1397:04:28
کلمات کلیدی
بازدید229
گروهاخبار عمومي