منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 11 نفر
بازدید امروز: 314 نفر
بازدید دیروز: 464 نفر
تعداد کل بازدید: 891344 نفر

مشاهده شماره خبر6890

عنواندو اتفاق مهم برای تراریخته‌ها در ایران/ برچسب گذاری محصولات تراریخته از اول مردادماه
متن

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو به تشریح دو اقدام مهم در زمینه محصولات تراریخته پرداخت.

 
به گزارش ایفدانا و به نقل از تسنیم، دکتر غلامرضا اصغری درباره فرایند برچسب‌گذاری محصولات تراریخته اظهار داشت: تراریخته مقوله‌ای است که یک عده طرفدار دارد و یک عده مخالف آن هستند، ولی سازمان غذا و دارو طبق قانون عمل می‌کند و بخشی از فرایند نظارت بر تراریخته‌ها به‌عهده این سازمان است و وزارت کشاورزی و نهادهای دیگر متولیان دیگر در حوزه نظارت بر تراریخته‌ها هستند.
 

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو طی حضور درخبرگزار تسنیم عنوان کرد: 2 محصول عمده روغن سویا و روغن ذرت، جزو دو محصول وارداتی تراریخته به ایران هستند و به هیچ وجه گندم و برنج تراریخته وارد کشور نمی‌شود.

 

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: دو مقوله  در واردات تراریخته‌ها برای سازمان غذا و دارو مهم است؛ اول اینکه آن محصول مجوز مصرف در اتحادیه اروپا را داشته باشد و دوم اینکه محصولی که از کشور مبدأ وارد می‌شود در همان کشور نیز مصرف شود.

 

دکتر اصغری با صحه گذاشتن نسبت به برخی نگرانی‌ها درباره محصولات تراریخته، عنوان کرد: در کشورهایی که محصولات تراریخته استفاده می‌شود ما در مغازه‌های آن کشورها هر 3 نوع محصول تراریخته، ارگانیک و محصولات معمولی و طبیعی را که همگی برچسب‌گذاری شده است مشاهده می‌کنیم و اتفاقاً محصولات تراریخته ارزان‌تر نیز هستند و به‌سلیقه و درآمد، هر فردی این محصولات مصرف می‌شود.



معاون وزیر بهداشت درباره برچسب‌گذاری محصولات تراریخته توضیح داد: از اول مردادماه لوگوی محصولات تراریخته که یک و نیم سانت اندازه آن است باید کنار لوگوی سازمان غذا و دارو برای روغن‌های سویا و ذرت و هر محصول با منشأ تراریخته قید شود.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین از اول شهریور نیز هر محصولی که در تهیه آن از روغن‌های تراریخته استفاده شده نیز باید این استفاده را در برچسب‌گذاری خود قید و به مشتری اطلاع‌رسانی کند.

 
 
  •  
تاریخ درج1397:04:29
کلمات کلیدی
بازدید170
گروهاخبار عمومي