منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 5 نفر
بازدید امروز: 339 نفر
بازدید دیروز: 541 نفر
تعداد کل بازدید: 901791 نفر

مشاهده شماره خبر6918

عنوانکمبود دارویی در کشور برابر با متوسط جهانی است/ کمبود یک درصدی دارو در بازار چندهزار قلمی دارویی کشور زیاد نیست
متن

حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در بهترین نظام های سلامت دنیا، کمبود یک الی یک و نیم درصدی دارو، طبیعی است و در کشور ما نیز کمبود دارویی در شرایط کنونی، برابر با متوسط جهانی است و تلاش می کنیم تا کمبودها، افزایش پیدا نکند.

 

به گزارش ایفدانا و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، دکتر ایرج حریرچی اظهارکرد: با توجه به همکاری دولت و مجلس و برنامه ریزی های مدون وزارت بهداشت، مشکلی در تامین و توزیع داروی مورد نیاز کشور نداریم و آمادگی مناسبی وجود دارد.

وی تصریح کرد: در بازاری با وسعت چند هزار قلم دارو، کمبود یک تا یک و نیم درصد دارو، اجتناب ناپذیر و قابل توجیه است و در برخی کشورها که خودشان تولیدکننده بزرگ دارو هستند، ممکن است بین یک تا یک و نیم درصد کمبود اقلام دارویی وجود داشته باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: در برخی از رسانه ها عنوان شده بود که کمبودهای دارویی کشور، 48 قلم است که در مقایسه با چندین هزار قلم دارو، رقم بالا و قابل توجهی نیست و نباید در این شرایط با تیتر کردن کمبودهای طبیعی تعداد اقلام دارویی بدون اشاره به وضعیت طبیعی، شرایط را بحرانی نشان داد و به افزایش نگرانی های عمومی دامن زد، چون دارو مانند نفس کشیدن مهم و حیاتی است.

دکتر حریرچی در پایان یادآور شد: در چند ماه اخیر خوشبختانه تعداد کمبود اقلام دارویی کاهش قابل توجهی پیدا کرد و ساز و کارهای تامین دارو و مواد اولیه آن به کار گرفته شده و مشکلات این حوزه که مهمترین آن، نقدینگی شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی بود، در حال برطرف شدن است.

 
 
  • http://ifdana.fda.gov.ir/content/19239
تاریخ درج1397:05:14
کلمات کلیدی
بازدید166
گروهاخبار عمومي