منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 4 نفر
بازدید امروز: 177 نفر
بازدید دیروز: 587 نفر
تعداد کل بازدید: 902216 نفر

مشاهده شماره خبر6935

عنواندر نشست صمیمی با اصحاب رسانه مطرح شد؛ قاچاق، تهدید سلامت عمومی
متن
مسئول بازرسی و پاسخگویی به شکایات  معاونت غذا و دارو در نشست صمیمی با اصحاب رسانه مطرح کرد: قاچاق، تهدید سلامت عمومی است.
 
 
 

به گزارش ایفدانا - Ifdana، به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی اهواز، مسئول بازرسی و پاسخگویی به شکایات  معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در نشست صمیمی با اصحاب رسانه مطرح کرد: قاچاق، تهدید سلامت عمومی است.

مهندس موسی ظهیری نژاد ادامه داد: در حال حاضر قاچاق یکی از چالش های بزرگی است که اقتصاد و فرهنگ وسیاست و از همه مهمتر سلامت جامعه را تهدید می کند.

وی افزود: در این بین معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، با همکاری و هماهنگی تمامی سازمان های عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق استان در مبارزه با این پدیده شوم از دیرباز مبارزه را شروع کرده و با تمام قدرت ادامه خواهد داد.

موسی ظهیری نژاد در ادامه تصریح کرد: وزارت بهداشت در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و به منظور عملیاتی کردن شیوه نامه ها و دستورالعمل های قانون مبارزه با قاچاق در زمینه کالاهای سلامت محور علاوه بر انجام بازدیدهای مشترک با سازمان عضو کمیسیون فعالیت های مانند آموزش و اطلاع رساتی به عموم مردم و کارشناسان خود را در اولویت کاری دارد.

دبیر کمیته تخصصی مبارزه با قاچاق فرآورده های سلامت گفت:  همچنین وزار ت بهداشت با راه اندازی سامانه رهگیری، ردیابی و کنترل اصالت کالای سلامت وارداتی www.ttac.ir گام مهمی را در جهت مبارزه با قاچاق و حفظ سلامت آحاد مردم برداشته است.

ظهیری نژاد در پایان عنوان کرد: تمام کالاهای سلامت وارداتی شامل محصولات خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهدشتای ، دارو و …. باید دارای برچسب اصالت باشند و مصرف کننده ضمن مشاهده این برچسب برای اطمینان از اصالت محصول باید کد اصالت ۱۶ رقمی پوشانده شده مندرج روی محصول را از سامانه ۲۰۰۰۸۸۲۲ استعلام نموده و با مشخصات همان محصول مطابقت دهد.

 http://ifdana.fda.gov.ir/content/19392

تاریخ درج1397:05:24
کلمات کلیدی
بازدید226
گروهاخبار عمومي