منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 2 نفر
بازدید امروز: 473 نفر
بازدید دیروز: 531 نفر
تعداد کل بازدید: 901384 نفر

مشاهده شماره خبر6937

عنوانوزير بهداشت در حاشيه همایش سراسری معاونان غذا و داروی دانشگاه های سراسر کشور:
متن

تشديد نظارت در حوزه دارو و تجهيزات پزشكي/ مردم در صورت مشاهده تخلف، آنها را به شماره ١٩٠ گزارش دهند

وزير بهداشت گفت: در آینده برای خریدها به شرکت‌ هایی اتکا می‌ کنیم که در روزهای سخت در کنار وزارت بهداشت ماندند.

 

 

 

 

 

 

به گزارش ایفدانا و به نقل از وبدا، دكتر سيدحسن هاشمي در حاشيه همایش سراسری معاونان غذا و داروی دانشگاه های سراسر کشور درخصوص نظارت در حوزه دارو و تجهيزات پزشكي اظهار داشت: در حوزه دارو نظارت ها شديدتر است، اما كافي نيست. همچنین درحوزه تجهيزات پزشكي هم نظارت ها بايد تشديد شود.

 

دكتر هاشمي افزود: بخشي از نظارت ها نرم افزاري بوده و تحت كنترل كامل است، به اين صورت كه هر محصولي كه وارد كشور مي شود كدگذاري شده و از گمرك تا مصرف كننده قابل تعقيب است. 

 

وزير بهداشت درخصوص نظارت دانشگاه ها خاطرنشان كرد: درعين حال دانشگاه ها نيز اهرم هاي نظارتي خوبي دارند، اما اينها نافي اين نيست كه مردم كمك نكنند، مردم درصورت مشاهده تخلف و مواردي مانند احتكار دارو، كالاها و تجهيزات پزشكي بايد آنها را به شماره ١٩٠ گزارش دهند.

 

دكتر هاشمي تصريح كرد: تامين ارز مورد نياز براي دارو و تجهيزات پزشكي نيز طبق قول رييس جمهور عمل خواهد شد و در اين زمينه مشكلي وجود نخواهد داشت و نرخ ارز تا پايان فروردين ماه سال ٩٨ همين ميزان خواهد بود.

 

وزير بهداشت گفت: البته ارز دولتی به مکمل‌ های خارجی که برای بدنسازی و مصارف غیر دارویی استفاده می شوند تعلق نگرفته بلکه به مکمل ها ارز غیر رسمی تعلق می‌گیرد. ٢٢ هزار قلم دارو و تجهيزات پزشكي نیز مشمول ارز رسمي مي شوند. در عین حال دولت برای تامین ارز در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی تمام پیش بینی‌ های لازم را انجام داده است.

 

دكتر هاشمي در پاسخ به سوالی درباره عدم همکاری برخی شرکت‌ های تولید و توزیع کننده دارو و تجهیزات پزشکی نیز بيان كرد: شخصی ‏که کاسب است، فکر آینده را هم می كند. خوش رفتاری یکی از مهمترین روش‌ های موفقیت در کسب و کار است که موجب افزایش روزافزون مشتري می شود. 

 

وزير بهداشت گفت: این روزها بالاخره ‏می‌ گذرد، اما بیمارستان‌ ها در جای خود باقی خواهند ماند. در نتیجه برای شرکت‌ ها که با بیمارستان ها کار می کنند و در این روزها همکاری نکردند، مجازات‌ هایی در نظر خواهیم گرفت. ‏

 

وزير بهداشت با بيان اينكه در آینده نیز برای خریدها به شرکت‌ هایی اتکا می‌ کنیم که در روزهای سخت در کنار وزارت بهداشت ماندند، افزود: معمولا شرکت‌ های خرده پا و تازه كار همكاري نمي كنند و قدیمی‌ تر ها در این زمینه با اخلاق‌ تر رفتار می‌ کنند.

 
 
  • http://ifdana.fda.gov.ir/content/19397
تاریخ درج1397:05:25
کلمات کلیدی
بازدید187
گروهاخبار عمومي