منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 4 نفر
بازدید امروز: 409 نفر
بازدید دیروز: 531 نفر
تعداد کل بازدید: 901320 نفر

مشاهده شماره خبر6956

عنوانروابط عمومی معاونت غذا و دارو شیراز اعلام کرد: بیست و دومین شماره از هفته نامه دانستنی های غذا و دارو با عنوان " فواید و مضرات مصرف ماهی تیلاپیا " منتشر شد
متن

ماهی تیلاپیا منبع پروتئینی بدون چربی محسوب می‌شود، از آنجا که تعداد متقاضیان ماهی تیلاپیا روند روبه رشد دارد، روش ‌هایی برای پرورش آن ارائه می ‌شود که هم مقرون به‌ صرفه باشد و هم با قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار گیرد.با این‌ حال گزارش‌ هایی  درباره‌ ی جزئیات روش ‌های پرورش این ماهی (به ‌ویژه در چین) ارائه شده است که نگران ‌کننده به ‌نظر می ‌رسد.

 

به گزارش ایفدانا - و به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو شیراز: بیست و دومین  شماره ازسری نهم هفته نامه دانستنی های غذاودارو با عنوان: " فواید و مضرات مصرف ماهی تیلاپیا "  منتشر شد. مهندس داود سلیمانی کارشناس صنایع غذایی معاونت غذاودارو در این رابطه بیان داشتند که :

از آنجا که تعداد متقاضیان ماهی تیلاپیا روند روبه رشد دارد، روش ‌هایی برای پرورش آن ارائه می ‌شود که هم مقرون به‌ صرفه باشد و هم با قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار گیرد.با این‌ حال گزارش‌ هایی  درباره‌ ی جزئیات روش ‌های پرورش این ماهی (به ‌ویژه در چین) ارائه شده است که نگران ‌کننده به ‌نظر می ‌رسد.

تیلاپیا اغلب فضولات حیوانی را می‌خورد

گزارشی از سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا (FDA) منتشر شده است که نشان می ‌دهد: تیلاپیا ی پرورشی در چین از فضولات حیوانات اهلی تغذیه می‌کند.

اگرچه استفاده از این روش سبب می ‌شود تیلاپیا به قیمت ارزان ‌تر وارد بازار شود، اما خطر آلوده ‌شدن آن نیز وجود دارد. باکتری ‌هایی مانند سالمونلا که در فضولات حیوانی یافت می ‌شوند، به‌ راحتی می‌توانند آب و ماهی پرورش‌یافته در آن را آلوده کنند. مصرف ماهی آلوده نیز خطر ابتلا به بیماری ‌های ناشی از مسمومیت غذایی را افزایش خواهد داد.

در این گزارش استفاده از فضولات حیوانی به ‌عنوان غذا، به‌ طور مستقیم به‌گونه‌ی خاصی از ماهی ارتباط داده نشده بود. با این ‌حال، ۷۳٪ از تیلاپیای وارداتی به ایالات متحده از چین وارد می‌شود که استفاده از این روش پرورش ماهی در آن متداول است.

تیلاپیا ممکن است آلوده به مواد شیمیایی مضر باشد

مقاله‌ی دیگری از سازمان غذاوداروی ایالات متحده (FDA) گزارش داد: ۸۰۰ محموله از غذاهای دریایی وارد شده از چین به ایالات متحده در سال ۲۰۰۷-۲۰۱۲، برگشت داده شدند که ۱۸۷ مورد از آنها حاوی تیلاپیا بودند.

این مقاله خاطر نشان کرد که در این ماهی ‌ها استانداردهای سلامت گوشت رعایت نشده بود، چرا که همه‌ی آنها به مواد شیمیایی مضر مانند پسماند های داروهای دامپزشکی، فلزات سنگین سمی و افزودنی ‌های غیرمجاز آلوده بودند. گزارش دیگری نیز مصرف ماهی ‌های چینی آلوده به مواد شیمیایی را عامل ابتلا به سرطان دانست.

در لینک زیرمی توانید ادامه مطلب را مطالعه فرمائید :

http://fdo.sums.ac.ir/Guest/Research_Development/KnowFoodDrug.aspx

 
 
  •  
تاریخ درج1397:06:10
کلمات کلیدی
بازدید205
گروهاخبار عمومي