منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 6 نفر
بازدید امروز: 74 نفر
بازدید دیروز: 531 نفر
تعداد کل بازدید: 900985 نفر

مشاهده شماره خبر6957

عنوانسرپرست امور بین الملل سازمان غذا و دارو مطرح کرد ایجاد بسترهای لازم برای حضور پررنگ در بازار دارویی عراق/ ثبت تنها 20 قلم داروی ایرانی در عراق
متن
سرپرست امور بین الملل سازمان غذا و دارو از توافق با مسئولان سلامت کشور عراق برای صادرات داروهای ایرانی به این کشور خبر داد.
 
دکتر مجید داوری در گفت و گو با خبرنگار ایفدانا، با اشاره به سفر هیاتی از وزارت بهداشت به عراق، اظهار کرد: در این سفر با سطوح مختلف مدیریتی حوزه سلامت کشور عراق مذاکرات فشرده ای درمورد بخش های متعدد حوزه سلامت از جمله دارو با محور صادرات داروهای ایرانی به عراق و تامین نیازهای بیماران عراقی صورت گرفت.
 
 
وی با اشاره به اینکه داروهای ایرانی در بین پزشکان و مردم عراق از سابقه و ذهنیت مثبتی برخوردار است، اظهار کرد: متاسفانه در سال های اخیر چالش هایی برای ثبت داروهای ایرانی در عراق وجود داشت که محور اصلی  مذاکرات، رفع این چالش ها بود.
 
سرپرست امور بین الملل سازمان غذا ودارو ادامه داد: در این دیدارها توضیحاتی درمورد وظایف نظارتی سازمان غذا و دارو، سطوح و فرایند نظارت بر دارو،  برای مسئولان عراقی شرح داده شد.
 
وی با بیان اینکه استفاده از داروهای با کیفیت ایرانی هم می تواند نیاز بیماران عراقی را برطرف و هم صرفه جویی هزینه ای برای دولت عراق داشته باشد، خاطرنشان کرد: به مسئولان عراقی اطمینان خاطر داده شد که داروهایی به این کشور صادر می شود که در ایران مصرف می شوند و هیج مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
 
داوری عنوان کرد: به دنبال چالش های موجود که عمده آن روند ضعیف مستندسازی شرکت های دارویی است، متاسفانه توفیقی در به دست آوردن بازارهای دارویی عراق نداشته ایم؛ بطوریکه تعداد داروهای ثبت شده ایرانی در بازار دارویی عراق کمتر از 20 قلم است،  اما درصورتیکه شرکت های دارویی از بستر ایجاد شده استفاده کنند می توانند در بازه زمانی حداقل 5 ساله 40 درصد از بازار دارویی عراق را به دست آورند.
 
وی افزود: در این دیدار فرایند نظارتی داروهای ایرانی به طرفین عراقی شرح داده شد و پس از مذاکرات فشرده توافق نامه ای با یازده بند به امضاء رسید که می تواند فرایند ثبت داروهای ایرانی را اعم از شیمیایی و بیوسیمیلار فراهم کند تا جایگاه های مناسبی در بازار دارویی عراق ایجاد شود.
 
وی با ابراز امیدواری نسبت به استفاده شرکت های دارویی ایران از زمینه فراهم شده برای صادرات دارو به این کشور، خاطرنشان کرد: کار شرکت های دارویی ایرانی برای حضور در عراق کار آسانی نخواهد بود چراکه باید بتوانند با شرکت های اروپایی و چند ملیتی رقابت کنند.
 
 
  •  
تاریخ درج1397:06:10
کلمات کلیدی
بازدید221
گروهاخبار عمومي