منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 1 نفر
بازدید امروز: 56 نفر
بازدید دیروز: 544 نفر
تعداد کل بازدید: 898601 نفر

مشاهده شماره خبر6960

عنوانمعاون غذا و داروی دانشگاه همدان در گفتگو با روزنامه هگمتانه عنوان کرد: برای عبور از بحران مقطعی ایجاد شده پزشکان به تجویز منطقی دارو توجه کنند
متن

معاون غذا و داروی دانشگاه همدان تأکید کرد:‌ پزشکان با تجویز منطقی دارو و بیماران نیز با مصرف منطقی باید تلاش کنند تا از این بحران مقطعی عبور کنیم.

 

به گزارش ایفدانا - به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی معاونت غذا و داروی دانشگاه، دکتر‌ایرج خدادادی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هگمتانه گفت: با توجه به تهدیدهای کشورهای خارجی و ادامه و تشدید آن در ماه‌های آینده باید اقدامات مناسبی پیش‌بینی کنیم و از داشته‌هایمان استفاده منطقی کنیم.

خدادادی با تأکید بر اینکه باید هر کس سهمی را بر دوش بکشد تا بتوانیم از این بحران مقطعی عبور کنیم اظهار کرد:‌ اصلی‌ترین موضوع بهداشت فردی برای حفظ سلامت افراد است و پزشکان باید تجویز منطقی دارو داشته باشند.

وی تصریح کرد: بیماران هم با مصرف منطقی بایددوره درمان خود را به طور کامل انجام دهند تا نیازمند هزینه‌های مجدد نباشیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه در پاسخ به سوال خبرنگار هگمتانه مبنی بر اینکه برخی بیماران برای تهیه دارو مجبور هستند به تهران، قم یا کرمانشاه سفر کنند و مشکلات زیادی برای آن‌ها به وجود می‌آید گفت: در همدان 203 داروخانه فعال است و کمبودی که در سطح کشور وجود دارد به تناسب آن در سایر استان‌ها نیز وجود دارد و بعضی از بیماران سرطانی مجبور هستند در برخی مقاطع داروهایی که نیاز دارند را در شهرهای تهران و قم پیدا کنند و در تهران داروخانه 13 آبان مرکز این داروها برای کل کشور است.

خدادادی افزود:‌ ما به طور مستمر فهرستی از داروهای نایاب یا کمبودها را اعلام می‌کنیم اما در حال حاضر 40 تا 50 قلم دارو در کشور با کمبود مواجه است.

وی از فعالیت 203 داروخانه و 400 مورد بازرسی از این مراکز اشاره و عنوان کرد:‌تاکنون گزارشی مبنی بر احتکار دارویی و یا گران‌فروشی درهمدان گزارش نشده است.

خدادادی در ادامه سخنان خود تأکید کرد:‌ همه باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند از شرکت‌های تولیدکننده، توزیع کننده و  کسانی که درچرخه تولید مشارکت دارند و حتی مصرف کننده ها باید در این مهم سهیم باشند.

وی از نمایندگان مجلس خواست برای تخصیص ارز برای واردات دارو تلاش بیشتری داشته باشند و وزارت صنعت، معدن و تجارت واردات را سریعتر و گمرک نیز آن را زودتر از موعد ترخیص کند.

وی خاطرنشان کرد:‌ اگر روزی برسد که کشور در موقعیت سخت‌تری قرار گیرد باید سخت‌گیری‌های بیشتری صورت گیرد و هر کس باید سهمی را در این زمینه به دوش بگیرد.

خدادادی اظهار امیدواری کرد: پزشکان و بیماران امیدواریم با درایت با تحریم‌ها مقابله کنند تا از این سربالایی نیز به خوبی عبور کنیم.

تاریخ درج1397:06:11
کلمات کلیدی
بازدید212
گروهاخبار عمومي