منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 7 نفر
بازدید امروز: 511 نفر
بازدید دیروز: 463 نفر
تعداد کل بازدید: 900891 نفر

مشاهده شماره خبر6983

عنوانداروهای گران قیمیت با دقت بیشتری توزیع می شوند/ سایت‌های بیگانه برای اعلام کمبودهای دارویی ایران
متن

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به احتمال قاچاق معکوس دارو، گفت: ناگزیر هستیم داروهای گران قیمت با کنترل و دقت بیشتری توزیع کنیم.

 

به گزارش ایفدانا، دکتر ایرج حریرچی درنشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران درمورد  کمبود داروهای بیهوشی و لغو اعمال جراحی، گفت:‌ یکی از تکنیک‌ها در تحریم این است که کاری کنند تا مردم اثر تحریم‌ها را حس کنند. حال قسمتی از این درد، واقعی است و قسمتی هم بار روانی دارد.

وی افزود:  برخی از رسانه‌های بیگانه که هر روز علیه مردم و جمهوری اسلامی مطلب می‌نویسند، حالا نگران ما شدند و سایت درست کرده‌اند تا کمبودها را اعلام کنند. از انجمن‌های علمی خواهش می‌کنم که به این موضوع دقت کنند  و فکر نکنند گفتمان با وزارت بهداشت از طریق رسانه امکان‌پذیر است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به برخی اظهار نظرها درمورد کمبود داروی بیهوشی و لغو اعمال جراحی، عنوان کرد: طبق آمارها در تیرماه سال ۹۷، ۴۵۴ هزار و ۱۶ عمل جراحی در بیمارستان‌های کشور انجام شده که از این میزان ۲۵۰ هزار و ۸۹۹ مورد در بیمارستان‌های دولتی، ۹۸ هزار و ۷۷۷ مورد در بیمارستان‌های خصوصی، ۵۲ هزار و ۶۶۲ مورد در بیمارستان‌های تامین  اجتماعی، ۱۴ هزار و ۹۵۴ مورد در بیمارستان‌های سپاه و ۵ هزار و ۳۱۹ مورد در بیمارستان‌های ارتش بوده است. این عمل ها چگونه انجام شده است؟

وی درمورد صحبت هایی که در حوزه عفونت بیمارستانی شده است، توضیح داد: آمار عفونت بیمارستانی ثبت می شود باید پرسید که آیا آمارعفونت‌های بیمارستانی نسبت به روال سال‌های گذشته حتی یک دهم درصد افزایش داشته است؟ افرادی که در این حوزه‌ صحبت می‌کنند شریف و دلسوزند، اما چرا ناخودآگاه کاری می‌کنند که مردم نگران شوند؟ باید پرسید آیا کوچک‌ترین افزایش عفونت در بیمارستان‌ها را داشته‌ایم که کل استریلیزاسیون را زیر سوال می‌برید؟ در شرایطی که مردم  احتیاج به آرامش دارند و شرایط محیطی  آن ها را از هرچیزی نگران کند باید صحبت‌هایمان دقت داشته باشیم.

حریرچی درخصوص کمبود ورق‌های رادیولوژی و OPG گفت: عکس رادیولوژی و OPG جزو لیست تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده و در بازار موجود است. تعدادی از ملزومات مصرفی دندانپزشکی هم آورده شده است. باید توجه کرد که مبنی تخصیص ارز رشته، تولید کننده و یا وارد کننده نیست، بلکه بر اساس نیاز مردم تصمیم می‌گیریم که تخصیص ارز ما در چه حوزه‌هایی باشد.

وی ادامه داد: یکی از روش‌هایی که در دهه اخیر برای تولید دنبال می کنیم، این است که دانش تولید دارو و زمینه آن را از خارج از کشور بیاوریم و بازار منطقه را با استفاده از بازار بین‌المللی و دانش دانشمندان ایرانی فراهم کنیم. در این خصوص تجربیات موفقی در تولید بعضی از داروها داشتیم که حتی صادرات این نوع داروها به کشورهایی مانند روسیه انجام شد. یکی از قراردادها در مورد انسولین پن بوده است که این انسولین با توجه به میزان سختی تنظیم و تجویز آن برای کودکان یا سالمندان، در کشورهای دیگر در حال توسعه است که در ایران نیز به دنبال همین موضوع هستیم.

وی با اشاره به احتمال قاچاق معکوس دارو در ماه های آینده، گفت:  برای مثال، شیرخشک و داروهایی که در کشور با ارز دولتی خریداری می‌کنیم در حالیکه در کشورهای همسایه این اقلام چندین برابر قیمت را دارند. بنابراین مجبور به کنترل داروها هستیم تا دچار چنین مشکلاتی نشویم، خصوصا درباره داروهای گران باید دقت بیشتری داشته باشیم که داروهایی که حق هموطنان خودمان است در کشورهای دیگر با قیمت‌های بیشتر عرضه نشود.

تاریخ درج1397:06:27
کلمات کلیدی
بازدید351
گروهاخبار عمومي