منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 5 نفر
بازدید امروز: 445 نفر
بازدید دیروز: 295 نفر
تعداد کل بازدید: 899285 نفر

مشاهده شماره خبر6987

عنوانعطش تصدی‌گری دولتی‌ها سیری‌ناپذیر است/ بی‌مهری به داروسازها
متن
رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس معتقد است عطش دولت‌ها به تصدی‌گری سیری‌ناپذیر است و دولت‌ها تمایلی به تفویض امور به تشکل‌ها و انجمن‌ها ندارند.

؛ همایون هاشمی، رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی در اختتامیه همایش ملی روز داروسازی ایران که شب گذشته در هتل المپیک برگزار شد با انتقاد شدید از بی مهری هایی که به داروسازان روا شده، اظهار داشت: بسیار متاسف هستم از اینکه داروسازان کشور را به جای اینکه دائما در چنین برنامه هایی مشغول تبادل مباحث علمی و آموزشی ببینم و یا اینکه در داروخانه های سراسر کشور مشغول خدمات دارویی به مردم ملاقات کنم، در راهروها و کمیسیون های مجلس، در حال دوندگی طاقت فرسا برای احقاق حقوشان می بینم.

نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دوندگی ها باید در مسیر توسعه کشور و جهش به سوی آینده بهتر باشد و انرژی اهالی علم و دانش باید صرف پیشرفت ها و دستاوردهای جدید باشد، نه اینکه آن ها را گرفتار روزمرگی و چاره اندیشی برای مشکلات مقدماتی و اولیه در راهروهای مجلس سرگردان و فرسوده کنیم.

وی افزود: مطالبات در بخش دارو و تجهیزات پزشکی آنقدر زیاد شده که واقعا باید اعتراف کنیم کمر صنعت را خم کرده است و متاسفانه هنوز نتوانسته ایم آنچنان که شایسته است برای آن، کار مفیدی انجام دهیم.

به گفته هاشمی، ریشه مشکلات موجود را نباید به بحث تحریم ها گره زد، بلکه این سوء مدیریت و بی تدبیری است که کشور را گرفتار کرده است.

این نماینده مجلس با تاکید بر این نکته که تا زمانی که مطالبه نباشد، هیچ کسی کاری انجام نمی دهد، ادامه داد: به نظر می رسد عطش دولت ها به تصدی گری در ایران سیری ناپذیر است و دولت ها تمایلی به تفویض امور به تشکل ها و انجمن ها ندارند و این بیماری را باید با تقویت مطالبه گری از سوی انجمن ها درمان کرد.

به گفته رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی، انجمن های تخصصی باید سهم خود را از مدیریت کشور و تصمیم سازی و تصمیم گیری با قدرت و شدت مطالبه کنند و در این مسیر دست از تعارف بردارند.

وی تصریح کرد: من با صراحت عرض می کنم که با این مدل اداره کشور، به جایی که مایه سرافرازی کشورمان باشد، نخواهیم رسید؛ دولتمردان باید خودشان گلوگاه های خود ساخته را رفع کنند و بسیاری از امور که امکان انجام آن ها توسط انجمن ها هست را به ایشان واگذار کنند.

رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید به انجمن های تخصصی اعتماد داشته باشد، ادامه داد: دولت باید کوچک شود و بیهوده بارهایی که مربوط به خودش نیست را بر دوش نکشد. مسولیت های خود را تا جایی که امکان دارد و مبتنی بر تجربیات و تخصص هایی که در انجمن ها گرد هم آمده، به انجمن ها واگذار کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درپایان تاکید کرد: تفکر همه مدیران کشور باید توسعه محور باشد و باید تلاش کنند که حجم تصدی گری های دولت کاهش پیدا کند و این موضوع در حوزه های دانش محور نظیر داروسازی، حائز اهمیت بیشتری است و باید در اولویت قرار گیرد.

تاریخ درج1397:06:27
کلمات کلیدی
بازدید273
گروهاخبار عمومي