منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 8 نفر
بازدید امروز: 477 نفر
بازدید دیروز: 464 نفر
تعداد کل بازدید: 891507 نفر

مشاهده شماره خبر6989

عنوانمعاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران : برگزاری کارگاه آموزشی خطاهای داروپزشکی در معاونت غذا و دارو دانشگاه ایران
متن

 کارگاه آموزشی خطاهای داروپزشکی روز  دوشنبه 26شهریور ماه سال جاری در سالن آمفی تئاتر معاونت  غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار گردید.

 

به گزارش ایفدانا - Ifdana به نقل ازروابط عمومی معاونت غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی ایران : کارگاه آموزشی خطاهای داروپزشکی روز  دوشنبه 26شهریور ماه سال جاری در سالن آمفی تئاتر معاونت  غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار گردید.

در این کارگاه آموزشی که به همت واحد تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو و دعوت از کلیه پرسنل کادر درمانی بیمارستان های تابعه برگزار شد،  با حضور بیش از 70 نفر از پرستاران و داروسازان، به اهمیت گزارش دهی خطاهای دارویی پرداخته شد.

درابتدا دکترمهری محمدی کارشناس تحقیق و توسعه ضمن تسلیت ایام تاسوعا و عاشورا ی حسینی وخوشامدگویی به حضار، به عواقب ناشی از عدم اهمیت و انکارخطاهای دارویی پرداخت .

وی عنوان کرد رخداد اشتباهات دارویی ، خطاهای فردی تلقی میشوند و ارتباطی به ساختار دارو ندارند لذا عدم اصلاح آنها به منزله تهدیدی برای ایمنی بیمار و سلامت جامعه است . همچنین بروز خطاهای دارویی باعث سلب اعتماد مردم نسبت به کادر درمانی می گردد از این رو  باید با تمام پتانسیل های موجود به شناخت این خطاها و عوامل بروز آنها پرداخت و با آموزش های لازم ، اشتباهات را مدیریت کرد .

 دکتر محمدی در ادامه گفت : شناسایی خطاهای داروپزشکی و گزارش کردن آنها، ارائه آموزش بر اساس نوع خطاها و همچنین  ارزیابی آموزش های داده شده را فرآیندی مستمر و پویا می باشد و بدون وقفه بایستی مدیریت شوند.

در ادامه دکتر زهرا کریمیان داروساز بالینی و عضو هیات علمی دانشگاه به بررسی انواع خطاهای  دارویی و نقش داروساز، پزشک و پرستار در این فرآیند اشاره نمود وضمن ارائه راهکارهای ممانعت از بروز اشتباهات دارویی، به آنالیز و بررسی  نمونه هایی از رخدادهای خطاهای دارویی در ایران و سایر کشورها پرداخت .

وی در پایان به نتایج  حاصل ازطرح تحقیقاتی در ستاد مرکزی گزارش دهی عوارض ناخواسته بر روی گزارشات ADR جمع آوری شده پرداخت و به پرسشهای حاضرین پاسخ داد.

 
 
  • http://ifdana.fda.gov.ir/content/19763
تاریخ درج1397:06:29
کلمات کلیدی
بازدید271
گروهاخبار عمومي