منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 5 نفر
بازدید امروز: 465 نفر
بازدید دیروز: 541 نفر
تعداد کل بازدید: 901917 نفر

مشاهده شماره خبر6998

عنوانروابط عمومی معاونت غذا و دارو شیراز اعلام کرد: انتشار بیست و پنجمین شماره از هفته نامه دانستنی های غذا و دارو
متن

داروها بعد از ورود به بدن و جذب توسط رگ های خونی در سراسر بدن انتشار و با ورود به همه ی بافت ها اثرات خود را آغاز می کنند. از این رو دارو بعد از ورود به ارگانی که دچار بیماری شده است اثر درمانی و با اثر بر روی بافت هایی که نیازی به دریافت این دارو نداشته اند بدن دچار عوارض ناشی از مصرف دارو می شود.

 

 

به گزارش ایفدانا - و به گزارش روابط عمومی معاونت غذاودارو شیراز: بیست و پنجمین شماره از سری نهم هفته نامه دانستنی های غذاودارو با عنوان " سیستم های دارورسانی جدید " منتشر شد.

دکتر فاطمه فاقعی کارشناس مرکزاطلاع رسانی داروها و سموم دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این مقاله بیان داشتند که : دارورسانی هدفمند به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که منجر به تجمع دارویی در یک منطقه خاص از بدن می شود.

بسته به محل بیماری این فعالیت ها ممکن است باعث رسیدن دارو به عضوی خاص، نوع خاصی از سلول و یا حتی برخی از اندامک های درون سلولی باشد.اصلی ترین مزیت استفاده از دارو رسانی هدفمند افزایش اثرات درمانی دارو بدون القای عوارض جانبی بر روی اندامک ها، بافت ها و یا سلو ل های سالم است. ایده اصلی دارو رسانی هدفمند نخستین بار توسط پائول ارلیچ با نظریه انقلابی جعبه های دارویی شکل گرفت اهمیت این موضوع آنقدر آشکار و ملموس است که بسیاری از دانشمندان تحقیقات خود را به توسعه استراتژی دارو رسانی هدفمند برای درمان بیماری های تهدید کننده بشر اختصاص دادند اهمیت این موضوع از این نظر بیشتر حائز اهمیت بود که دارو رسانی به این طریق باعث افزایش کارایی دارو در بافت بیمار و کاهش دارو رسانی به بافت هایی که نیاز به این دارو ندارند و در نتیجه کاهش عوارض جانبی دارو در عین حال افزایش بیشترین اثر درمانی دارو.

در لینک زیرمی توانید ادامه مطلب را مطالعه فرمائید :

http://fdo.sums.ac.ir/Guest/Research_Development/KnowFoodDrug.aspx

تاریخ درج1397:07:01
کلمات کلیدی
بازدید294
گروهاخبار عمومي