منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 12 نفر
بازدید امروز: 441 نفر
بازدید دیروز: 401 نفر
تعداد کل بازدید: 891007 نفر

مشاهده شماره خبر7004

عنوانمعاون وزیر بهداشت : اجازه تولید تحت لیسانس برندهای متفرقه مکمل‌های غذایی را نخواهیم داد
متن

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: امکان ندارد اجازه دهیم برندهای ناشناخته و گمنام خارجی به بهانه اعطای گواهینامه تولید تحت لیسانس، در صنایع کشورمان رخنه کنند.

 
 

 

به گزارش ایفدانا، دکتر غلامرضا اصغری معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو در ارتباط با برخی محصولات تحت لیسانس از برندهای ناشناخته غربی گفت: سازمان غذا و دارو در این‌باره نظارت و دقت کافی را به‌عمل آورده و ساز و کارهای مناسب در خصوص جلوگیری از چنین کلاهبرداری ها و مردم فریبی‌ها را تدارک دیده است. 
 
وی افزود: تولید تحت لیسانس دارای شرایط خاصی است و امکان ندارد اجازه دهیم برندهای ناشناخته و گمنام خارجی به بهانه اعطای گواهینامه تولید تحت لیسانس، در صنایع کشورمان رخنه کنند. 
 
معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: بحث انتقال دانش فنی و تکنولوژی در بحث تولید تحت لیسانس حایز اهمیت است و به‌همین لحاظ تولید تحت لیسانس صرفا از طریق برندهای بین المللی و خوشنام جهانی از سوی سازمان غذا و دارو پذیرفته شدنی است و بر این مسئله با دقت و جدیت نظارت خواهیم کرد. 
 
رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: اجازه نمی دهیم برندهای خودساخته و شخصی که در خارج کشور به منظور صادرات به کشورمان شکل گرفته اند و فاقد کارخانه معتبر و سهم مناسب از بازار کشور مبدا هستند، تحت عنوان تولید تحت لیسانس، به کشور راه پیدا کنند و سلامت مردم را به مخاطره بیاندازند. 
معاون وزیر بهداشت در پایان تصریح کرد: اگر در این خصوص مورد خاصی توسط مردم یا صاحب نظران و انجمن های تخصصی مشاهده شده، حتما به سازمان غذا و دارو اطلاع داده شود تا پیگیری و برخورد لازم صورت گیرد. 
 
 
بنا بر این گزارش ؛ پیش از این رئیس انجمن علمی داروسازان ایران و رئیس سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های غذایی ایران و تعدادی از اعضای کمیسیون بهداشت مجلس در خصوص کلاهبرداری برخی تولیدات تحت لیسانس مکمل‌های غذایی هشدار داده بودند که «برخی شرکت‌های خارجی می‌خواهند گواهینامه تحت لیسانس به تولیدکنندگان داخلی بدهند که نه تنها سایت تولید در کشور مبدا ندارند، حتی گاهی اوقات محصول هم ندارند و فقط می خواهند یک نام را تحت عنوان تولید تحت لیسانس به شرکت های ایرانی بفروشند»،
 
 
  • http://ifdana.fda.gov.ir/content/19828
تاریخ درج1397:07:05
کلمات کلیدی
بازدید268
گروهاخبار عمومي