منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 5 نفر
بازدید امروز: 242 نفر
بازدید دیروز: 531 نفر
تعداد کل بازدید: 901153 نفر

مشاهده شماره خبر7015

عنوانوضعیت دارویی کشور نگران کننده نیست/ لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در جنگ اقتصادی
متن
رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط دارویی کشور به نسبت کشورهای همجوار وضعیت مناسبی بوده و نگران کننده نیست.
 
همایون هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایفدانا با اشاره به وضعیت مناسب داروی کشور، اظهار کرد: آنچه در حال حاضر محل نگرانی است، ایجاد اختلال در این چرخه و آسیب دیدن دستاورد چند دهه صاحبان این صنعت به دلیل شرایط ایجاد شده است.
 
وی افزود: اگرچه برخی از کمبودها در حوزه دارو وجود درد، اما با مساعی سازمان غذا و دارو در حال مدیریت است. باید با افق درستی به موضوع نگاه کرده و با در نظر گرفتن برهه‌های یک ساله یا سه برهه شش ماهه تدابیری اندیشه کنیم.
 
رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با روندی که در زمینه تخصیص ارز و پوشش جامعه در سبد کلی دارویی درحال پیشروی هستیم دچار اختلال خواهیم شد. بنابراین   دولت باید با همفکری و مشارکت بخش غیر دولتی این ارابه را پیش ببرد.
 
وی با تاکید بر ظرفیت بخش خصوصی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی خاطرنشان کرد: باید به بخش خصوصی میدان بدهیم تا ظرفیت خود را به عرصه ظهور بگذارد، تاریخ نشان داده است که وقتی این بخش را مشارکت می دهیم با تمام قوا ایفای نقش می کنند.
 
هاشمی ادامه داد: یکی از اقلام پرمصرف در دوران جنگ، دارو و تجهیزات بود که بخش غیر دولتی به خوبی ورود کرد، درحال حاضر نیز در جنگ اقتصادی به سر می بریم و بهترین ذی نفعان ما به لحاظ حاکمیتی همین صاحبان صنعت هستند و باید از آن ها حمایت کنیم.
 
وی با اشاره به اعمال دور دوم تحریم ها، عنوان کرد: قطعا تحریم ها تاثیراتی خواهد داشت اما با تدابیری که توسط دولت اندیشیده شده و برنامه‌ریزی های صورت گرفته می توان از قابلیت های صاحبان این صنعت استفاده کرده و از این برهه عبور کرد.
 
 
  •  
تاریخ درج1397:07:08
کلمات کلیدی
بازدید259
گروهاخبار عمومي