منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 5 نفر
بازدید امروز: 88 نفر
بازدید دیروز: 541 نفر
تعداد کل بازدید: 901540 نفر

مشاهده شماره خبر7027

عنوانبرگزاری نشست تخصصی معاون غذا و دارو تهران در همایش شناخت را ه های کنترل اصالت اقلام سلامت محور وارداتی
متن

راه کار اصلی وزارت بهداشت در خصوص تشخیص و جداسازی کالاهای کالاهای سلامت محور اصیل از قاچاق، هدف اصلی است که تضمین سلامت جامعه را به عهده دارد.

 

به گزارش خبرنگار ایفدانا  از روابط عمومی معاونت غذا و داروتهران، دکتر منان حاجی محمودی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در همایش شناخت را ه های کنترل اصالت اقلام سلامت محور وارداتی که روز شنبه 14 مهر 97 در محل سالن آمفی تئاتر ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد گفت: جامعه سالم زیربنای توسعه هر کشور است و یکی از راه‌های نیل به این هدف برخورداری از تغذیه صحیح است.

وی ادامه داد: تأمین مواد غذایی باکیفیت و سالم همواره مسئله‌ای اساسی و مهم است.

معاون غذا و دارو دانشگاه در رابطه با اثرات زیان‌بار قاچاق کالاهای سلامت‌محور و خطرات استفاده از فرآورده‌های قاچاق و غیرمجاز گفت: با توجه به گسترش روزافزون قاچاق محصولات سلامت‌محور غیرمجاز و مواجهه شهروندان با این محصولات غیربهداشتی، مطمئناً بخشی از این افراد با مشکلات و عوارض ناشی از مصرف محصولات غیرمجاز مواجه شده‌اند که متأسفانه علت اصلی مصرف محصولات سلامت‌محور قاچاق و تقلبی، «ارزانی» آن‌ها است.
وی همچنین افزود: مصرف محصولات سلامت‌محور قاچاق و یا تقلبی باعث بروز عوارضی نظیر آلرژی و حساسیت، سوزش در محل مصرف، کهیر. کچلی، آکنه، عفونت و حتی کوری، صدمات کبدی و سرطان می‌شود.

حاجی محمودی در ادامه به برخی دیگر از پیامدهای منفی پدیده شوم قاچاق در سطح کلان اشاره کرد و گفت: راهکارهای اجرایی در حمایت از کالاهای داخلی و جلوگیری از ورود و مصرف کالاهای خارجی و قاچاق؛ تشویق مصرف‌کنندگان به مصرف کالای داخلی باکیفیت، جلوگیری از تبلیغات بی‌رویه کالاهای خارجی در رسانه‌های داخلی، تشویق تولید‌کنندگان داخلی به تولید کالاهای باکیفیت بالا به‌منظور توسعه اقتصاد مقاومتی، ارتقا سطح آگاهی مردم از مضر بودن مصرف کالاهای قاچاق و تشویق مردم به ساده زیستی و پرهیز از تجمل‌گرایی ازجمله این راهکارها است.

وی همچنین اظهار داشت : تا وقتی عموم مردم در این خصوص دست‌به‌دست هم ندهند، کاری نمی‌توان از پیش برد.

توضیح اینکه در این نشست تخصصی دکتر کارگر مسئول واحد تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو، دکتر جابری دوست مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو و دکتر دلنوازی رئیس امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو حضور داشته و مطالبی در خصوص مباحث مختلف ارائه کردند.

تاریخ درج1397:07:16
کلمات کلیدی
بازدید256
گروهاخبار عمومي