منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 8 نفر
بازدید امروز: 252 نفر
بازدید دیروز: 544 نفر
تعداد کل بازدید: 898797 نفر

مشاهده شماره خبر7029

عنوانمعاون حقوقی رییس جمهور در پنجمین همایش علمی کاربردی حقوقی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی: الزام امریکا به عدم ایجاد مانع در حوزه های دارو، غذا و تجهیزات پزشکی توسط دیوان بین المللی لاهه
متن

معاون حقوقی رییس جمهور گفت: دیوان بین المللی لاهه حکم داده که آمریکا مکلف است در حوزه های دارو، غذا، تجهیزات پزشکی، اقلام غذایی، خدمات هوایی و عملیات های بانکی مانعی ایجاد نکند. این رای دیوان، الزام آور است.

 

به گزارش اییفدانا و به نقل از وبدا، دکتر لعیا جنیدی در پنجمین همایش علمی کاربردی حقوقی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی با بیان این مطلب افزود:  دانشگاه ها، مدیران، بیمارستان ها و شرکت ها در حوزه سلامت، موارد نقض قانون توسط آمریکا در حوزه سلامت و خسارت به بیماران و عملیات بانکی را ثبت و مستند سازی کنند تا مبنایی برای دعوی اصلی و گرفتن خسارت در دیوان بین المللی برای ایران باشد. 

 وی همچنینی گفت: آمریکا ادعا کرده که برای تامین امنیت ملی خود تحریم ها را وضع کرده در حالی که این ادعا، خلاف عهدنامه مودت است.

معاون حقوقی رییس جمهور ادامه داد: در ماده 10 معاهده مودت بر تجارت آزاد تاکید شده است.

دکتر جنیدی خاطرنشان کرد: اصول کلی حقوق بین الملل توجیه نمی کند که آمریکا بخواهد ارتباطات تجاری و بازرگانی خود و سایر کشورها با ایران را قطع کند چون دولت ها دارای حق حاکمیت برابر هستند

تاریخ درج1397:07:16
کلمات کلیدی
بازدید288
گروهاخبار عمومي