منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 3 نفر
بازدید امروز: 161 نفر
بازدید دیروز: 544 نفر
تعداد کل بازدید: 898706 نفر

مشاهده شماره خبر7030

عنوانرئیس سازمان غذا و دارو مطرح کرد؛ فراخوان طرح های تحقیقاتی حلال/توجه به مباحث فقهی
متن

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، از فراخوان طرح های تحقیقاتی در حوزه سلامت، طهارت، حلیت و حرمت فرآورده های سلامت محور خبر داد.

 

به گزارش ایفدانا و به نقل از خبرگزاری مهر، غلامرضا اصغری  به فراخوان طرح های تحقیقاتی اشاره کرد و گفت: مرکز تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران در راستای ارتقای بهداشت و سلامت، حلیت و حرمت مواد و فرآورده های دارویی، غذایی، آشامیدنی، آرایشی و ملزومات پزشکی مورد مصرف و با توجه به تنوع روز افزون تولید و فرآوری مواد و فرآورده های سلامت محور، از تمامی موسسات تحقیقاتی و پژوهشی مراکز آموزش عالی، متخصصین و پژوهشگران دعوت می کند پیشنهادات و طرح های خود را به مرکز تحقیقات حلال ارسال کنند.

وی افزود: بهداشت و سلامت در تولید فرآوری محصول سلامت، حلیت و حرمت در تولید و فرآوری محصولات سلامت، روش های شناسایی و تعیین مقدار اجزای متشکله مواد و فرآورده های سلامت و همچنین چگونگی بازرسی و ارزیابی و مراحل آن در فرآیند و نظام سلامت و حلیت فرآورده ها و خدمات از موضوعات مورد توجه در این فراخوان است.

اصغری ادامه داد: تجارب کشورها و فرآیند صدور گواهی در زمینه حلیت و حرمت فرآورده های سلامت و همچنین حلیت و حرمت در مواد و فرآورده های اصلاح ژنتیک شده و بررسی اثرات مواد بر سلامت با روش های مختلف و حلیت و حرمت در افزودنی های بکار رفته در فرآورده های سلامت از دیگر موضوعات و محورهای فراخوان است.

رئیس سازمان غذا و دارو به موضوع اقتصاد سلامت، حلال و همچنین مباحث فقهی در حوزه طهارت، حلیت و حرمت فرآورده ها و خدمات سلامت اشاره کرد و گفت: همکاران محقق، اعضای هیات علمی سازمان ها و دانشگاه های تحت نظارت، پیشنهادات و پروپوزال های تحقیقاتی خود را همراه با مستندات به مرکز تحقیقات حلال ارسال کنند.

 
 
  • http://ifdana.fda.gov.ir/content/19914
تاریخ درج1397:07:17
کلمات کلیدی
بازدید268
گروهاخبار عمومي