منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 7 نفر
بازدید امروز: 31 نفر
بازدید دیروز: 587 نفر
تعداد کل بازدید: 902070 نفر

مشاهده شماره خبر7040

عنوانروابط عمومی معاونت غذاودارو شیراز اعلام کرد: بیست و هشتمین شماره از هفته نامه دانستنی های غذاودارو منتشر شد.
متن

ویتامین ها به بدن انرژی ( کالری) نمی دهند اما به ما کمک می کنند تا  بتوانیم سالم تر بمانیم . بدن انسان قادر به ساخت ویتامین های مورد نیاز خود نبوده و از این رو بایستی آن ها را از طریق موا غذایی دریافت نماید .

مقادیر مرجع مورد نیاز ویتامین ها برای بدن  عمدتا بسیار اندک و در حد میلی گرم بر مبنای وزن هر کیلوگرم بدن فرد می باشد . در برخی افراد به علت مشکلات خاص ممکن است نیاز به مقادیر بیشتری از دریافت ویتامین ها توصیه و تجویز گردد .

 

به گزارش ایفدانا - و به گزارش روابط عمومی معاونت غذاودارو شیراز: بیست و هشتمین شماره ازسری نهم هفته نامه دانستنی های غذاودارو با عنوان " ریز مغذی های مواد غذایی " منتشرشد.

به طور کلی ویتامین ها در دو گروه تقسیم بندی می گردند . دسته اول ویتامین های محلول در آب و دسته دوم ویتامین های محلول در چربی ویتامین های محلول در آب (ویتامین های ب ، ب2،ب3،ب6،ب12،ویتامین C،بیوتین و فولات ) در صورتی که به میزان فراوان مصرف شوند درون بدن ذخیره نشده و از طریق ادرار دفع می گردند . در مقابل ویتامین های محلول در چربی (ویتامینA K،D و E) این توانایی را که در بافت های چربی بدن ذخیره شوند را دارا می باشند . مصرف مقادیر فراوان و بسیار بیش تر از حد نیاز ویتامین ها ی محلول در چربی به هیچ وجه توصیه نشده و ممکن است موجبات ایجاد مشکلاتی برای سلامت مصرف کننده را فراهم آورد .


این هفته نامه از طریق لینک زیر قابل دستیابی می باشد:

http://fdo.sums.ac.ir/Guest/Research_Development/KnowFoodDrug.aspx

 
تاریخ درج1397:07:22
کلمات کلیدی
بازدید349
گروهاخبار عمومي