منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 6 نفر
بازدید امروز: 280 نفر
بازدید دیروز: 464 نفر
تعداد کل بازدید: 891310 نفر

مشاهده شماره خبر7090

عنواندلیل افزایش قیمت مکمل ها واردات با ارز نیمایی است/ مردم افزایش غیر واقعی قیمت مکمل ها را گزارش دهند/ برخورد با افزایش قیمت 20 قلم مکمل
متن

مدیرکل فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو  با اشاره به اینکه این  سازمان متولی قیمت گذاری مکمل ها نیست، گفت: مواد اولیه مکمل‌ها و فراورده‌های نهایی آن، مشمول دریافت ارز دولتی نیستند و افزایش قیمت نسبی مکمل‌های تغذیه ای به همین دلیل است.

 

مهناز خانوی در گفت و گو با ایفدانا با اشاره به اینکه قیمت‌گذاری مکمل‌های تولیدی و واداتی در سندیکای تولید کنندگان مکمل و اتحادیه وارد کنندگان مکمل صورت می‌گیرد و سازمان غذا و دارو تنها بر سقف قیمتها نظارت دارد، اظهار کرد: درماه‌های گذشته حدود 20 قلم از انواع مکمل‌ها افزایش قیمت غیر واقعی داشتند که از اتحادیه خواستیم سطح عرضه را بررسی کنند و افزایش بی رویه قیمت در آن مقطع زمانی کنترل شد.

 وی با اشاره به اینکه 9 فراورده از مکمل های تغذیه‌ای برای گروه های سنی خاص به صورت رایگان در اختیار خانه های بهداشت قرار می گیرد، عنوان کرد: مکمل هایی مانند  قطره ویتامین AD، قطره آهن، قرص کلسیم D، مولتی ویتامین برای زنان باردار، فولیک اسید، قرص آهن و ... به صورت رایگان در اختیار گروه های هدف قرار می‌گیرد و در مورد بقیه مکمل ها ارز رسمی برای ماده اولیه و محصول نهایی تخصیص نیافته است.

مدیرکل فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو تصریح کرد: مکمل های وارداتی بر اساس قیمت خریداری شده از شرکت مبدا و نرخ ارز نیمایی تخصیص داده شده قیمت گذاری می شوند و از طریق نهادهای مسئول نظارت بر قیمت این فراورده ها در سطح عرضه وجود دارد، چنانچه مکمل با نرخ ارز کمتر وارد شده باشد، باید با قیمت کمتری به فروش برسد و در حال حاضر اتحادیه بر اساس مستندات ترخیص فراورده، قیمت گذاری را انجام می دهد.

وی تاکید کرد: سازمان غذا و دارو نیز تمهیدات غیر مستقیمی برای نظارت بر این امر دارد و تخلف های صورت گرفته از سوی تعداد محدودی از وارد کنندگان بر روند همکاری سازمان با آن‌ها تاثرگذار خواهد بود.

خانوی با تاکید بر اینکه بخشی از نظارت سازمان غذا و دارو در سطح عرضه فراورده های سلامت محور به گزارش های مردمی باز می‌گردد، خاطرنشان کرد: مردم در صورت مشاهده افزایش بی رویه قیمت ها، موارد تخلف را از طریق سامانه 190 اطلاع رسانی کنند تا علاوه بر ساز و کارهای سازمانی، بررسی کاملتر تخلفات به نهادهای ذیربط منتقل شود و با آن ها برخورد قانونی شود./

 
 
  •  
تاریخ درج1397:08:19
کلمات کلیدی
بازدید297
گروهاخبار عمومي