منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 5 نفر
بازدید امروز: 375 نفر
بازدید دیروز: 295 نفر
تعداد کل بازدید: 899215 نفر

مشاهده شماره خبر7099

عنوانبررسی ابعاد " آثار تحریم بر دارو و تجهیزات پزشکی"/ پیامدهای تحریم بر سلامت بیماران
متن
تحقق سلامت و دسترسی به خدمات سلامت به­ عنوان یکی از اصول بنیادین حقوق بشر، کمک به بیماران سخت درمان و کاهش آسیب­های جسمی و روحی ناشی از تحریم، در کارگاه آموزشی" آثار زیان بار تحریم بر دارو و تجهیزات پزشکی " بررسی می شود.
 
به گزارش ایفدانا، اعمال مجدد تحریم ها از سوی ایالات متحده به منظور اعمال فشار و ایجاد محدودیت­های جدید به ویژه در جابجایی پول، بیمه­ و حمل و نقل کالا در شرکت­های فعال در حوزه کالاها از جمله محصولات سلامت محور اتخاذ می شود. درحالیکه بر اساس موازین حقوق بین‌الملل، آثار تحریم‌ها به هیچوجه نباید شامل اقلام دارویی و کالاهای سلامت محور باشد.
 
 تحریم های مالی و بانکی و بیمه ای باعث اخلال در تامین داروهای ضروری، شیرهای رژیمی، متابولیک و غذای ویژه بیمارستانی و همچنین تجهیزات پزشکی شده که پیامدهای آن بر سلامت بیماران و آحاد یک جامعه، قطعا ناقض مفاد عهد نامه‌ها و موازین بین‌المللی است.
 
برهمین اساس مطابق دستور موقت دیوان بین المللی دادگستری در لاهه (ICJ) در 11 مهر 1397 دولت آمریکا ملزم شده است تا نسبت به لغو تحریم­های یک جانبه خود در حوزه­ های دارویی و تجهیزات پزشکی، مواد غذایی و برخی حوزه­ های دیگر اقدام کند.
 
بنابراین حق دسترسی به سلامت به­ عنوان یکی از اصول بنیادین حقوق بشر، کمک به بیماران سخت درمان و کاهش آسیب­های جسمی و روحی ناشی از تحریم، در کارگاه آموزشی" بررسی آثار زیان بار تحریم بر دارو و تجهیزات پزشکی " با حضور مسئولان و کارشناسان سازمان غذا و دارو بررسی می شود.
تاریخ درج1397:08:25
کلمات کلیدی
بازدید298
گروهاخبار عمومي