منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 7 نفر
بازدید امروز: 283 نفر
بازدید دیروز: 295 نفر
تعداد کل بازدید: 899123 نفر

مشاهده شماره خبر7111

عنوانمعاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دومین نشست هم اندیشی معاونین غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی منطقه هفت کشور
متن

دومین نشست هم اندیشی معاونین غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی منطقه هفت کشور با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روسای دانشگاه‌ها، معاونین غذا و دارو و مدیران منطقه هفت کشور با محوریت بررسی مشکلات و چالش های معاونت های غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان، شهرکرد، یزد و کاشان و بیان نقطه نظرات و پیشنهادات شرکت کنندگان در تاریخ 15/8/1397 در سالن ابن سینا مجتمع رحمتیه دانشگاه علوم پزشکی شهر کرد برگزار گردید.

 

 

به گزارش ایفدانا - Ifdana

در ابتدای جلسه جناب آقای دکتر خالدی فر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ضمن خوشامد گویی، در خصوص اهداف نشست توضیحاتی را ایراد نمودند. در ادامه آقای دکتر اصغری معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر تداوم اجرای برنامه تحول نظام سلامت با قوت و جدیت بیشتر و تامین دارو و تجهیزات پزشکی در درمانگاه‌ها و کلینیک‌های دولتی و خصوصی تاکید نمودند و اظهار داشتند طی دو ماه اخیر ستاد تدابیر ویژه مقابله با تحریم ها در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شده  و مباحث مرتبط با تحریم ها و تاثیر آن بر تامین دارو و تجهیزات پزشکی به صورت مستمر پیگیری و چاره اندیشی می شود. در ادامه ایشان اشاره نمودند که خوشبختانه امروز بالغ بر 97 درصد از داروهای مورد نیاز و 67 درصد از مواد اولیه دارویی در کشور تولید می شود و با توجه به اینکه هنوز 60 درصد تجهیزات پزشکی وارداتی است باید بر توان تولید داخلی تکیه و آن را تقویت نمود. سپس سرکار خانم دکتر طاهره چنگیز سرپرست منطقه هفت کشور و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اقدام بیمه ها بویژه بیمه سلامت برای پرداخت بخشی از مطالبات دانشگاه های علوم پزشکی را موجب گشایش در امور دانشگاه ها دانست و اظهار داشت اقدامات خوبی در مناطق در راستای نظارت، تشکیل کمیته های مختلف برای مدیریت مصرف، خرید و سامان دهی انبارها برحسب نیاز و پیش بینی موارد ضروری صورت گرفته است. همچنین تحریم سراسر تهدید نیست و چه بسا از فرصت تحریم می‌توان برای اصلاح سیستم موجود استفاده کرد. در ادامه آقای دکتر اصلانی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گزارشی از اقدامات انجام شده در شش ماهه اول سال 97 ارایه نمودند. سپس کارگروه های روسا و مدیریت ‌ها تشکیل و جمع بندی مباحث صورت پذیرفت.

در پایان نشست آقای دکتر اصغری، با بیان اینکه استراتژی دشمنان، ایجاد نارضایتی، محدودیت و گرفتاری برای مردم است اظهار داشت همه باید تلاش کنیم برخلاف این هدف و خواست دشمن عمل کنیم و خدمات در حوزه سلامت و دسترسی مردم به این خدمات ارتقا یابد و در حال حاضر تامین دارو و تجهیزات و مدیریت هزینه ها را از اولویت های حوزه سلامت در شرایط کنونی کشور دانستند.

 
 
  •  
تاریخ درج1397:09:01
کلمات کلیدی
بازدید332
گروهاخبار عمومي