منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 2 نفر
بازدید امروز: 247 نفر
بازدید دیروز: 544 نفر
تعداد کل بازدید: 898792 نفر

مشاهده شماره خبر7127

عنوانبا اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور پرداختی از جیب مردم در بخش درمان به ۳۸ درصد رسیده است
متن
قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت با حضور در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با رئیس ، معاونین و مدیران توسعه مدیریت و منابع ، درمان و غذا و داروی این دانشگاه و جمعی از روسای بیمارستان های تابعه دیدار کرد.

دکتر ایرج حریرچی قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در این نشست که با حضور دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و معاونین و مدیران توسعه مدیریت و منابع ، درمان و غذا و داروی این دانشگاه و تعدادی از روسای بيمارستان هاي تابعه در سالن قلم دانشگاه علوم پزشکي مازندران برگزار شد گفت: ارتقاء سلامت، محافظت مالي از مردم در برابر هزينه‌هاي درماني ، پاسخگويي به نيازهاي پزشکي مردم و افزايش کارآيي چهار هدف اصلي اجراي طرح تحول نظام سلامت مي باشد.

قائم مقام وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی افزود : منظور از «ارتقای سلامت» ، امید به زندگی، کاهش مرگ و میر کودکان و مادران، جلوگیری از مرگ نابهنگام و زودرس است و در عین حال افزایش کیفیت زندگی نیز در این شاخص جای می‌گیرد.

دکتر حریرچی با بیان این مطلب که ماموریت دیگر ما حفظ کرامت مردم و افزایش رضایتمندی در جامعه است اظهار کرد : در برنامه ریزی‌ها هدف گیری‌مان آن بوده که خانواده‌ها دچار هزینه‌های کمرشکن سلامت نشوند که با اجرای طرح تحول نظام سلامت به این شاخص دست یافتيم و پرداختي از جيب مردم دراين حوزه به ۳۸ درصد رسيده است .

دکتر حریرچی با تاکید بر صرفه جویی‌ در بخش‌های مختلف نظام سلامت افزود: دانشگاهها و بیمارستان‌ها سعی کنند منابع را در جایی که ضرورت دارد هزینه کنند و مدیریت محور و برنامه محور باشند .

وی مدیریت کاهش هزینه در حوزه های درمان ، دارو و تجهیزات را از سیاستهای اصولی وزارت بهداشت در ادامه اجرای طرح تحول عنوان کرد و یادآور شد: باید تغییر دیدگاه دهیم و از تبدیل شدن به دستگاه‌های هزينه محور بپرهيزيم .

در ابتدای این جلسه که در سالن قلم دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد دکتر سید عباس موسوی رئیس این دانشگاه با اشاره به تلاش و اهتمام صورت گرفته در عرصه سلامت استان مازندران و رضایت مردم گفت : طرحی با این گستردگی شاید دارای نقاط ضعفی باشد اما ما وظیفه داریم تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات موجود به کار گیريم.

در این نشست معاونین توسعه مدیریت و منابع ، درمان و غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گزارش فعالیتهای صورت گرفته در حوزه های مربوطه را طی یک سال اخیر ارائه نمودند.

تاریخ درج1397:09:09
کلمات کلیدی
بازدید283
گروهاخبار عمومي