منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 6 نفر
بازدید امروز: 420 نفر
بازدید دیروز: 531 نفر
تعداد کل بازدید: 901331 نفر

مشاهده شماره خبر7132

عنوانسخنگوي وزارت بهداشت: بیش از ٩٥ درصد مكمل ها در بازار ضروري و مورد نياز مردم نيست/ کاهش واردات مکمل ها
متن

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بازار مكمل ها مصداق يكي از بازارهايي است كه در حوزه سلامت، تقاضاي القايي ايجاد مي كند، افزود: حوزه مکمل يكي از بازارهايي است كه قاچاق و تقلب در آن زیاد است و بیش از ٩٥ درصد مكمل ها در بازار ضروري و مورد نياز مردم نيست.

 

به گزارش ایفدانا و به نقل از وبدا، دکتر ایرج حریرچی در نشست خبری هفتگی با ابراز تاسف از فرهنگ نادرستي كه مردم تقاضاي مصرف مكمل ها را دارند و پزشكان نيز اين مكمل ها را تجويز مي كنند، گفت: مكمل ها در دسته داروها دسته بندی نمی شوند و  عمدتا به صورت آزاد به فروش مي رسند، البته در مقاطعي براي واردات آن ارز دولتي اختصاص پيدا مي كرد، اما در حال حاضر، واردات مكمل ها به طور قابل توجهي كاهش پيدا كرده است.



وی با تاکید بر لزوم توجه به اینکه عمده مكمل هايي كه در بازار در كشور وجود دارد، قاچاق بوده و تعداد محدودي از آنها در كشور مجوز فروش و عرضه دارند، تصریح کرد: ین مكمل ها به صورت قاچاق، شبكه هاي ماهواره اي و اماكن ورزشي به فروش رسيده و به دست مصرف كننده مي رسند.

 


سخنگوی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: در زمينه فروش مكمل ها بر عملكرد داروخانه نظارت مي شود و چنانچه اقلام مكملي آنها از زنجيره غير قانوني وارد شده باشد، برخوردهاي قانوني صورت خواهد گرفت.

 

دکتر حریرچی در ادامه با اشاره به اینکه در مقاطعي تا يك ميليارد و چند صد ميليون دلار به واردات مكمل ها تخصيص داده مي شد، اما در حال حاضر، هيچ ارز دولتي براي واردات مكمل ها اختصاص پيدا نمي كند، افزود: مكمل ها فقط تا سقف ٥٠٠ ميليون دلار از مبادي رسمي وارد مي شوند و ارقام بالاتر از اين، از طریق قاچاق وارد شده و به دست مصرف كننده مي رسند.

.

در مصرف محصولات ارگانيك مانند محصولات تراريخته، نبايد زياده روي شود

سخنگوی وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در مصرف محصولات ارگانيك مانند محصولات تراريخته نبايد زياده روي شود و بايد با اين مساله برخورد علمي و متعادل صورت گیرد.



دکتر حریرچی با بیان اینکه چنانچه در توليد محصولات ارگانيك موارد و اصول علمي، فني و استانداردها رعايت شده باشد و محصول به صورت بسته بندي و داراي تاييديه وزارت بهداشت باشد، سلامت اين محصولات مشكلي نداشته و مردم در مورد مصرف آنها اطمينان داشته باشند، افزود: محصولات ارگانيكی که به صورت باز و بدون بسته بندي و تاييديه وزارت بهداشت به فروش مي رسند، از سلامت كافي برخوردار نبوده و بهتراست كه مردم از مصرف آنها خودداري كنند.



وی همچنین با اشاره به اینکه متاسفانه در زمينه توليد و تبليغ محصولات ارگانيك به صورت باز، غير استاندارد و بدون تاييد وزارت بهداشت، تخلفاتي مشاهده مي شود، افزود: مردم براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد مصرف محصولات تراريخته و ارگانيك به سايت ها و مراجع معتبر علمي و دانشگاهي مراجعه كنند و به تبليغات شبكه هاي ماهواره اي و فضاي مجازي اعتماد نكنند.



برای پرداخت هزینه دارو از کارت خوان استفاده کنید

سخنگوی وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بهتر است در داروخانه ها از كارت عابر بانك براي پرداخت هزينه دارو استفاده شود تا مبالغ توسط متصدي داروخانه رند نشود، افزود: در صورتي كه مردم بخواهند از روش اسكناس براي پرداخت هزينه استفاده كنند و باقي مانده آن پول خرد باشد، بايد با اطلاع مشتري و رضايت او، مبلغ رند شود يا اينكه با رضايت مشتري داروي درخواستي به وي ارائه شود/.

 
تاریخ درج1397:09:12
کلمات کلیدی
بازدید286
گروهاخبار عمومي