منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 2 نفر
بازدید امروز: 22 نفر
بازدید دیروز: 295 نفر
تعداد کل بازدید: 898862 نفر

مشاهده شماره خبر7167

عنوانمعاونت غذا و دارو اردبیل: تولید و پخش برنامه تلویزیونی مصرف منطقی دارو و پیشگیری از مصرف خودسرانه دارو
متن

برنامه تلویزیونی مصرف منطقی دارو و پیشگیری از مصرف خودسرانه دارو در شبکه استانی اردبیل با عنوان" نسیم سلامت" تولید و پخش گردید.

 

به گزارش ایفدانا به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و داروی اردبیل، به همت واحد تحقیق و توسعه، برنامه تلویزیونی با موضوع مصرف منطقی دارو و پیشگیری از مصرف خودسرانه دارو در برنامه تلویزیونی " نسیم سلامت " شبکه اردبیل تولید و پخش گردید. در این برنامه تلویزیونی دکتر جلال کرامت رئیس واحد تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو مصرف منطقی دارو را به عنوان یکی از اصول هشت گانه مراقبت های بهداشتی اولیه عنوان کرده و گفتند تجویز منطقی دارو عبارت است از تجویز داروی مناسب برای بیمار مناسب (بر اساس وضعیت بالینی فرد) با دوز مناسب، به طوری که سعی شود کمترین هزینه ممکن به بیمار و جامعه تحمیل شود و این در حالی محقق خواهد شد که مراحل تجویز دارو که شامل تشخیص بیماری، تعیین درمان موثر و ایمن، انتخاب داروی مناسب، دوز و طول درمان ، دادن اطلاعات لازم به بیمار و ارزیابی پاسخ بیمار به درمان مورد توجه قرار گیرد. ایشان در ادامه به راه های صحیح انتخاب درمانگر اشاره کرده و عموم را به اجتناب از گرفتن دارو از باشگاه ها،آرایشگاه ها، اینترنت، ماهواره، عطاری ها، تزریقات، اقتباس از داروی دیگران، درمانهای خانگی، خود درمانی توصیه کردند.

دکتر کرامت ضمن اشاره به این موضوع که تنها مرکز معتبرخرید دارو در کشور، داروخانه است عنوان کردند اعتماد به پزشک معالج در درمان بیماری و اجنتاب از مراجعه به پزشکان مختلف و جلوگیری از القاء دارو به پزشک و بیوگرافی و اطلاعات درست از نوع بیماری به پزشک بهترین راه برای شناسایی بیماری و درمان صحیح است.

انتهای پیام/

 
 
  •  
تاریخ درج1397:10:01
کلمات کلیدی
بازدید329
گروهاخبار عمومي