منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 4 نفر
بازدید امروز: 336 نفر
بازدید دیروز: 463 نفر
تعداد کل بازدید: 900716 نفر

مشاهده شماره خبر7171

عنوانمعاون غذا و دارو اراک؛ داروهايي که مصرفشان، مانع اهداي خون نيست
متن

دکتر دلاور معاون غذا و دارو اراک اعلام کرد: چند دسته از داروهاي پر مصرف وجود دارد که با وجود استفاده آن، داوطلب اهداي خون مي‌تواند بدون نياز به قطع دارو، خون اهدا کند.

 

به گزارش ایفدانا - Ifdanaبه نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر مصطفی دلاور معاون غذا و دارو اراک گفت: يکي از شايع‌ترين علل معافيت اهداکنندگان خون در کشور ما، مصرف داروست که مي‌تواند معافيت موقت يا بعضاً به دنبال مصرف برخي داروها از جمله ديگوکسين، داروهاي ضد سرطان، هورمون رشد انساني، معافيت دائم را به همراه داشته باشد.

وي افزود: در معافيت موقت فرد پس از سپري شدن مدتي معين قادر به اهداي خون خواهد بود اما در معافيت دائم، فرد به لحاظ حفظ سلامت خود يا گيرنده خون تا پايان عمر مجاز به اهداي خون نيست.

ایشان گفت :در اغلب وارد با وجود استفاده از داروها ،دواطلب اهدای خون می تواند بدون نیاز به قطع دارو،خون خود را اهدا کند که نمونه ای از این دارو ها داروهای گیاهی متداول،ویتامین ها،مکمل های رژیمی کاهش وزن،اغلب آنتی بیوتیک ها ،اغلب مسکن ها و دارو های آرامش بخش ،داروهای گوارشی،داروهای کنترل قند و فشار خون و ... می باشد.
معاون غذا و دارو اراک ادامه داد:در هر صورت فرد اهداء کننده موظف می باشدقبل از انتقال خون داروهای مصرفی خود را به اطلاع پزشک مسئول برساند.
انتهای پیام/

رسول غفاری

تاریخ درج1397:10:03
کلمات کلیدی
بازدید371
گروهاخبار عمومي