منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 7 نفر
بازدید امروز: 466 نفر
بازدید دیروز: 464 نفر
تعداد کل بازدید: 891496 نفر

مشاهده شماره خبر7173

عنوانخودکفایی 100 درصدی در صنعت بسته بندی دارویی کشور
متن

رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد شیمیایی، دارویی و بسته بندی با اشاره به موفقیت های کشور در حوزه تولید مواد بسته بندی و مواد موثر دارویی، اظهار کرد: در زمینه بسته بندی دارویی به خودکفایی صد در صد رسیده ایم.

 

به گزارش ایفدانا، اختراعی در نشست خبری نمایشگاه فارما پک خاورمیانه با اشاره به اینکه صنایع بسته بندی ظرفیتی بیش از نیاز کشور دارد، گفت: ظرفیت خالی این صنعت مورد استفاده سایر صنایعی چون مواد غذایی قرار گرفته است.

 

وی افزود: تا سال گذشته 54 درصد از مواد اولیه داروی در داخل تولید می شد، علی‌رغم مشکلات سرعت توسعه در این بخش به حدی بود که در حال حاضر 67 درصد نیاز ماده موثر دارویی در داخل تولید می شود.

 

رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد شیمیایی، دارویی و بسته بندی با بیان اینکه در زنجیره تولید دارو رشد چندانی را در بخش مواد میانی نداشته ایم، گفت: اگرچه ظرفیت اسمی تولید دارو در داخل 3 برابر تولید است؛ اما بخش تولید مواد میانی پیشرفت نداشته و توجه و توسعه این بخش به شدت محسوس است .

 

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه فارماپک قدرت ایران را به نمایش خواهیم گذاشت، خاطرنشان کرد: تولید ماده موثر دارویی در تمام دنیا در زنجیره تولید دارو از پیچیده ترین بخش هاست، مسئله اصلی نیز درمورد درصد خلوص مطرح نیست چراکه هیچ تردیدی در آن وجود ندارد، آنچه اهمیت دارد ناخالصی است که در صنعت دارویی ایران بسیار ناچیز است.

 

 اختراعی تصریح کرد: صد در صد ماشین آلات مورد نیاز برای تولید مواد موثر دارویی را در داخل تولید می کنیم که دستاورد بزرگی در صنعت دارو محسوب می شود./

 
تاریخ درج1397:10:03
کلمات کلیدی
بازدید342
گروهاخبار عمومي