منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 3 نفر
بازدید امروز: 92 نفر
بازدید دیروز: 492 نفر
تعداد کل بازدید: 905525 نفر

مشاهده شماره خبر718

عنوانبرگزاري دومين جشنواره ملي تحقيقاتي طبري در ساري
متن

1CCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC

 

دومين جشنواره كشوري تحقيقاتي طبري در محورهاي معرفي و تجليل از محقق برتركشوري و محقق دانشجوي برتر در گروه هاي علوم پايه، علوم باليني و علوم بهداشتي به همت معاونت تحقيقات و فناوري دانشگاه علوم پزشكي مازندران در مجتمع دانشگاهي پيامبر اعظم(ص) ساري برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي مازندران، اين جشنواره كه در سطح كشوري برگزار شد در بخش بين دانشگاهي از ۶ محقق برتر كشوري از دانشگاههاي علوم پزشكي زاهدان، شيراز، تبريز، قزوين، مازندران و تربيت مدرس و در بخش داخل دانشگاهي از ۱۶پژوهشگران برتر دانشكده هاي پزشكي، داروسازي، پرستاري و  ومامايي نسيبه، پرستاري آمل، بهداشت، پيراپزشكي و دانشجويان و كارشناسان دانشگاه علوم پزشكي مازندران قدرداني شد.
همچنين در اين جشنواره، از احمد علي عنايتي(معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه علوم پزشكي مازندران) به دليل كسب عنوان مدير پژوهشي برتر وزارت خانه ها و دستگاههاي اجرايي در چهاردهمين جشنواره تجليل از پژوهشگران برتر تجليل به عمل آمد.

 

پژوهش كليد تحول در نظام سلامت است
رئيس دانشگاه علوم پزشكي مازندران در پيامي به مناسبت آغاز به كار دومين جشنواره تحقيقاتي طبري در ساري، پژوهش را كليد تحول در نظام سلامت دانست و تصريح كرد: دستيابي به توسعه همه جانبه بدون بهرگيري مناسب از يافته هاي پژوهشي ميسر نخواهد بود.
در متن پيام دكتر قاسم جان بابايي آمده است:
"بدانيد كه بدون تحقيق، بدون نوآوري، بدون ژرف يابي در هيچ مقوله اي انسان نمي تواند به هدفهاي والا دست  پيدا كند. اگر ژرف يابي و پژوهش نباشد ، نتيجه اش يك جا ايستادن، درجا زدن و با دنياي پيرامون خود به تدريج بيگانه تر شدن است".
مقام معظم رهبري
يكي از عوامل موثر در پيشرفت جوامع، توجه به علوم و تحقيق و ارج نهادن به جايگاه پژوهشگران و فناوران است. بي ترديد دستيابي به توسعه همه جانبه بدون بهرگيري مناسب از يافته هاي پژوهشي ميسر نخواهد بود و در عرصه نظام سلامت نيز پژوهش كليد تحول در نظام سلامت مي باشد.
فلسفه برگزاري هفته پژوهش ترويج فرهنگ پژوهش و تشويق پزوهشگران و محققان برتر مي باشد. پژوهش امري مستمر بوده كه نمي توان آن را در يك هفته محدود كرد و اين هفته تنها بهانه اي براي توجه به اين امر مهم و حياتي است. لذا ضمن تبريك اين ايام، اميدوارم همه تلاشگران عرصه علم و دانش با توجه به منويات مقام معظم رهبري در جهت نيل به اهداف عزتمندانه و بالندگي هرچه بيشتر ايران اسلامي همت گمارند و پژوهش را در راستاي حل مشكلات  سلامت جامعه همواره مدنظر قرار دهند.
خداوند بزرگ را شاكرم كه فرصت مغتنمي فراهم گشت تا با برگزاري دومين جشنواره طبري در سطح ملي پژوهشگران ارجمند دانشگاههاي علوم پزشكي سراسر كشور گرد هم آيند. اينجانب مراتب ارادت و علاقمندي خويش را نسبت به تلاشگران عرصه خطير پژوهش در دانشگاههاي علوم پزشكي مازندران و ساير دانشگاهها را ابراز مي نمايم.
در پايان با پاسداشت حرمت فكر و قلم به اميد آنيم كه جشنواره شروعي براي همكاري بين دانشگاهي باشد.
دكتر قاسم جان بابايي
رئيس دانشگاه علوم پزشكي مازندران
طرحهاي پژوهشي با رويكرد رفع مشكلات مردم باشد
رئيس دانشگاه علوم پزشكي مازندران در آيين برگزاري دومين جشنواره تحقيقاتي طبري در ساري، هدف از برگزاري اين جشنواره را تبادل افكار و نظرات در حوزه تحقيق و پژوهش دانست و گفت: طرحهاي پژوهش بايد با رويكرد رفع مشكلات مردم باشد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي مازندران، دكتر قاسم جان بابايي، ثبت مرجعيت علمي كشور را از طريق پژوهش و تحقيق امكان پذير دانست و افزود: براي دست يابي به اين هدف، بايد به امر پژوهش اهميت ويژه اي داد.
وي، با تاكيد بر اينكه توسعه همه جانبه بر اساس پژوهش ميسر است، تصريح كرد: پژوهش در رفع مشكلات بهداشتي و درماني، نقش موثري دارد.
دكتر جان بابايي، ادامه داد: آموزش درست بر مبناي پژوهش امكانپذير است.
وي، ضمن اشاره به كسب رتبه هاي برتر پژوهشي طي  سالهاي اخير توسط محققان و دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي مازندران، اظهار داشت: ما وظيفه داريم به مردم خدمتي علمي و درست  ارايه نماييم كه پژوهش لازمه اين امر است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي مازندران، ادامه داد: در اين بين بايد به سمت اقتصاد سلامت نيز پيش رويم تا علاوه بر كاهش هزينه هاي درماني از جيب مردم، سرانه درمان در جاي مناسب هزينه شود.
دكتر جان بابايي بر همكاري و تعامل مراكز تحقيقاتي تاكيد و تصريح كرد: نظام ثبت بيماريها به ويژه بيماريهاي شايع در استان بايد شكل گيرد تا  محققان بتوانند طرحهاي خود را بر اساس آن به سرانجام برسانند.
وي، با بيان اينكه سياستي با محوريت پژوهش در كشور اتخاذ شود تا كارهاي بنيادين بر اساس آن به  اجرا  درآيد، گفت: براي اين منظور ابتدا بايد چالشهاي بهداشت و درمان شناسايي شوند، سپس بر اساس آن طرح هاي پژوهشي شكل گيرد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي مازندران، لازمه انجام پژوهش كاربردي را ايجاد آزمايشگاه هاي سانترال و ريفرال عنوان كرد و افزود: از طرحهاي پژوهشي كه در راستاي مأموريت دانشگاه باشد، حمايت مي شود.
گفتني است اولين دوره جشنواره تحقيقاتي طبري در بين دانشگاههاي قطب شمال كشور و دومين دوره اين جشنواره در سطح ملي به ميزباني دانشگاه علوم پزشكي مازندران برگزار شد.
 
 


محققان برتر كشوري و داخل دانشگاهي تجليل شدند

در دومين جشنواره تحقيقاتي طبري، از ۶ محقق برتر كشوري در بخش بين دانشگاهي  و  ۱۶پژوهشگران برتر دانشكده هاي دانشگاه علوم پزشكي مازندران در بخش داخل دانشگاهي از گروه هاي مختلف قدرداني شد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي مازندران، محققان برتر كشوري در بخش بين دانشگاهي اين جشنواره عبارتند از:
-دكتر محمد هاشمي از دانشگاه علوم پزشكي زاهدان(گروه علوم پايه-هيئت علمي)
-دكتر آرمان زرگران از دانشگاه علوم پزشكي شيراز(گروه علوم پايه- دانشجويي)
-دكتر صمد اسلام جمال گلزاري از دانشگاه علوم پزشكي تبريز(گروه علوم باليني- دانشجويي)
-دكتر امير پاكپور حاجي آقا  از دانشگاه علوم پزشكي قزوين( گروه علوم بهداشتي- هيئت علمي)
-ادريس حسين زاده از دانشگاه تربيت مدرس( گروه علوم بهداشتي- دانشجويي)
-دكتر زهرا كاشي از دانشگاه علوم پزشكي مازندران( گروه علوم باليني)
اسامي برگزيدگان جشنواره طبري در بخش داخل دانشگاهي علوم پزشكي مازندران عبارتند از:
-دكتر محمدصادق رضايي(دانشكده پزشكي-باليني)
- دكتر عادله بهار (دانشكده پزشكي-باليني)
-دكتر محمدرضا حق شناس(دانشكده پزشكي- علوم پايه)
-دكتر فرشاد نقشوار (دانشكده پزشكي- علوم پايه)
-دكتر محمد شكرزاده( دانشكده داروسازي)
-دكتر زهره شاه حسيني(دانشكده پرستاري و مامايي نسيبه)
-زهرا بهشتي( دانشكده پرستاري آمل)
-دكتر صمد روحاني( دانشكده بهداشت)
-دكتر حسن صياميان( دانشكده پيراپزشكي)
-بيتا موسوي( دانشجويي)
-منصور برافراشته پور( دانشجويي)
-شايان عليخاني( دانشجويي)
-بهزاد تقي پور( دانشجويي)
-آرونا چابرا( كارشناسان)
-شعبان گوهر دهي( كارشناسان)
-سارا احتشامي( كارشناسان)
همچنين مركز روان پزشكي و علوم رفتاري به عنوان مركز برتر و غرفه مركز تحقيقات طب سنتي به عنوان غرفه برتر در بين غرفه هاي برپاشده در حاشيه اين جشنواره انتخاب شدند.  
 

تاریخ درج1392:09:28
کلمات کلیدیتحقيق
بازدید2557
گروهاخبار عمومي