منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 4 نفر
بازدید امروز: 378 نفر
بازدید دیروز: 243 نفر
تعداد کل بازدید: 900295 نفر

مشاهده شماره خبر7184

عنوانمعاون غذا و داروی استان آذربایجان غربی هشدار داد: مصرف مکمل‌های ورزشی غیر مجاز= مرگ خاموش
متن

 دوره آموزشی ویژه کارشناسان نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل شبکه بهداشت و درمان استان آذربایجان غربی برگزار شد.

 

به گزارش ایفدانا - Ifdana از روابط عمومی معاونت غذا و داروی استان آذربایجان غربی:

این دوره آموزشی به همت اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی استان و با هدف ارتقاء سطح علمی کارشناسان و با حضور 21 نفر از کارشناسان نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل شبکه بهداشت و درمان استان آذربایجان غربی در سالن آمفی تئاتر این معاونت برگزار شد.

دکتر جلال غفارزاده معاون غذا و داروی استان آذربایجان غربی در این دوره آموزشی به عوارض مصرف مکمل‌های ورزشی غیر مجاز در استان اشاره و از آن به عنوان یکی از مشکلات مهم اجتماعی یاد کرد.

دکتر غفارزاده تصریح کرد: این مکمل‌ها از کانال‌های قاچاق و غیر مجاز وارد کشور می‌شوند که گاهی جوانان به توصیه افراد غیر متخصص اقدام به مصرف آن می نمایند که مصرف این مکمل‌های وزرشی و داروهای غیرمجاز در ورزشگاه‌ها و مراکز بدنسازی بر روی سلامت افراد تأثیرگذار بوده و می تواند تاثیرات جبران ناپذیر و سوء بر سلامت افراد ایجاد نماید.

وی توصیه کرد: فروش این محصولات خارج از داروخانه ممنوع است و محل عرضه مکمل‌های ورزشی صرفا داروخانه است.

مهندس فرزاد صیادی‌فر سرپرست اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل در ادامه در خصوص نظام ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت فرآورده‌های سلامت محور (ttac) به ارائه سخنرانی پرداخت و در خصوص: آشنایی با برچسب اصالت کالا/ مشخصات و ویژگی‌های انواع شناسه‌های ردیابی و رهگیری کالا/ روش‌های بررسی اصالت فرآورده/ معرفی قوانین و ضوابط مرتبط/ ساماندهی عطاری‌ها و راهکارهای موجود/ بسط آسیب‌های منتهی به سلامت و راهکارها/ معرفی قوانین مرتبط و نحوه بهره‌گیری از این قوانین و ضوابط/ و برقراری بهینه تعاملات درون و برون سازمانی در راستای حصول نتیجه بهینه و... توضیحات مبسوط ارائه نمودند.

همچنین در ادامه دکتر یاسمین صراف‌زاده کارشناس اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی استان در خصوص معرفی انواع شیرخشک‌ها و بررسی دستورالعمل‌ها و راهکارهای اجرایی آن در محورهای: اهمیت تغذیه با شیر مادر/ طبقه‌بندی انواع شیرخشک براساس پایه/ مقایسه شیرگاو و شیر مادر/ غنی‌سازی شیرخشک‌ها/ حساسیت به پروتئین گاوی و عدم تحمل به لاکتوز/ بررسی انواع فرمولاهای رژیمی و آشنایی با سامانه حامی مطالبی بیان کرد.

در ادامه دکتر یعقوب روشنی به اهمیت پیشگیری از قاچاق کالاهای سلامت محور از جمله شیرخشک‌های رژیمی و اهمیت ثبت آمار فروش این محصولات در داروخانه‌های مجاز تعیین شده و... اشاره نمودند.

در پایان با حضور رئیس اداره فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی استان آذربایجان غربی مشکلات و موانع موجود در شهرستان‌ها در خصوص بازرسی از عطاری‌ها بحث و تبادل نظر شد.

 
 
  •  
تاریخ درج1397:10:11
کلمات کلیدی
بازدید307
گروهاخبار عمومي